مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

362
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

197
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شخصیت تلویزیونی مصرف کنندگان و تعامل با مخاطبان در رفتار خرید تلویزیونی (نمونه پژوهی: شهر اردبیل)

صفحات

 صفحه شروع 502 | صفحه پایان 519

چکیده

 هدف: امروزه خرید تلویزیونی به دلایلی همچون کاهش در هزینه ها, دسترسی سریع و آسان به خدمات, شفاف سازی و ارایه اطلاعات جامع و غیره, به یکی از ابزارهای پرکاربرد در بازاریابی و تبلیغ تبدیل شده است. اما مرور ادبیات پژوهش نشان می دهد که چنین مفهومی به دلیل نوظهور بودن, به ویژه در ایران, به شکل کاملی بررسی نشده است. بر این اساس, هدف این پژوهش, شناسایی عواملی است که بر رفتار خرید تلویزیونی مصرف کنندگان تاثیر می گذارند. بدین منظور, متغیرهای وابستگی به تلویزیون و مواجهه با تلویزیون, مواجهه با خرید تلویزیونی و وابستگی به خرید تلویزیونی, اثرهای مشارکت تلویزیونی و تعامل فرااجتماعی, به عنوان عوامل تعیین کننده رفتار خرید تلویزیونی در نظر گرفته شدند. روش: با توجه به محتوای بررسی شده, پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری, شهروندان 18 ساله و بزرگ تر از 18 سال شهر اردبیل هستند که حداقل یک بار تجربه خرید تلویزیونی را داشته اند. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که تمامی متغیرهای مستقل پژوهش با تاثیرگذاری معنادار مثبت, به گسترش رفتارهای خرید تلویزیونی منجر می شوند. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش با شناسایی عوامل تسهیل کننده رفتار خرید تلویزیونی, به مدیران بازاریابی در سیاست گذاری درست برای اثربخشی فعالیت های بازاریابی کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشادت نیا، پریسا، عسگرنژادنوری، باقر، حاضری، هاتف، و زارعی، قاسم. (1399). نقش شخصیت تلویزیونی مصرف کنندگان و تعامل با مخاطبان در رفتار خرید تلویزیونی (نمونه پژوهی: شهر اردبیل). مدیریت بازرگانی، 12(2 )، 502-519. SID. https://sid.ir/paper/382694/fa

    Vancouver: کپی

    رشادت نیا پریسا، عسگرنژادنوری باقر، حاضری هاتف، زارعی قاسم. نقش شخصیت تلویزیونی مصرف کنندگان و تعامل با مخاطبان در رفتار خرید تلویزیونی (نمونه پژوهی: شهر اردبیل). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(2 ):502-519. Available from: https://sid.ir/paper/382694/fa

    IEEE: کپی

    پریسا رشادت نیا، باقر عسگرنژادنوری، هاتف حاضری، و قاسم زارعی، “نقش شخصیت تلویزیونی مصرف کنندگان و تعامل با مخاطبان در رفتار خرید تلویزیونی (نمونه پژوهی: شهر اردبیل)،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 2 ، pp. 502–519، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382694/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button