مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین معیارهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی در هر سازمانی جزء ارکان اصلی حفظ و بقای سازمان محسوب می شود. پژوهش حاضر با هدف تبیین معیار های ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه انجام گرفت. روش کار: پژوهش حاضر به روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد و در آن 20 تن از مدرسین, متخصص در حوزه مدیریت آموزشی و ارزشیابی و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه برای مصاحبه نیمه ساختار یافته انتخاب شدند. نمونه گیری از نوع هدفمند و بهروش گلوله برفی بود. استحکام داده ها توسط شرکت کنندگان و کنترل خارجی تایید شد. داده ها با رویکرد تحلیل محتوا و بصورت قراردادی انجام شد. یافته ها: داده های حاصل از تحلیل مصاحبه شامل 6 درون مایه اصلی و 21 درون مایه فرعی بود. درون مایه اصلی شامل: فعالیت پژوهش (3 درون مایه فرعی), فعالیت آموزشی (3 درون مایه فرعی), خدمات اجرایی (2 درون مایه فرعی), بالندگی (4 درون مایه فرعی), اخلاق حرفه ای (3 درون مایه فرعی) و اخلاق فردی (6 درون مایه فرعی) بود. نتیجه گیری: یافته ها درک عمیقی از معیارهای عملکرد اعضای هیات علمی در 6 درون مایه اصلی و 21 درون مایه فرعی نشان داد. پیشنهاد می شود برای ارزشیابی عملکرد مدرسین دانشگاه ها از یافته ها مطالعه حاضر استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رئوفی کلاچایه، سیده سوسن، عسکریان، مصطفی، حمیدی فر، فاطمه، و رضازاده بهادران، حمیدرضا. (1399). تبیین معیارهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه: یک مطالعه کیفی. مدیریت ارتقای سلامت، 9(3 )، 72-83. SID. https://sid.ir/paper/382724/fa

Vancouver: کپی

رئوفی کلاچایه سیده سوسن، عسکریان مصطفی، حمیدی فر فاطمه، رضازاده بهادران حمیدرضا. تبیین معیارهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه: یک مطالعه کیفی. مدیریت ارتقای سلامت[Internet]. 1399؛9(3 ):72-83. Available from: https://sid.ir/paper/382724/fa

IEEE: کپی

سیده سوسن رئوفی کلاچایه، مصطفی عسکریان، فاطمه حمیدی فر، و حمیدرضا رضازاده بهادران، “تبیین معیارهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه: یک مطالعه کیفی،” مدیریت ارتقای سلامت، vol. 9، no. 3 ، pp. 72–83، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382724/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button