مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی همترازی نمرات ارزشیابی اساتید با توجه به سطح دشواری دروس

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه: در بسیاری موارد معلمی در آموزش خود موفق است, اما به دلیل اینکه درس او مورد علاقه شاگردانش نیست و دارای سطح دشواری است, آموزش او نیز تحت الشعاع درس و کتاب درسی قرار می گیرد. هدف: پژوهش حاضر به بررسی همترازی نمرات ارزشیابی اساتید در دروس مختلف, با توجه به سطح دشواری دروس از دید دانشجویان می پردازد. روش: جامعه آماری این پژوهش تمامی دروس ارزیابی شده دانشگاه سمنان در نیمسال اول 88-87 می باشد. به این منظور ابتدا دروس 9 رشته تحصیلی از دید دانشجویان سال آخر با استفاده از مقیاس لیکرت, به 5 سطح (خیلی دشوار تا خیلی آسان) تفکیک شد و نمونه ای به حجم 171 درس انتخاب گردید. یافته ها: نتایج نشان داد که کاربرد یک نمره واحد برای مقایسه عملکرد اساتید در فرم های ارزشیابی, روش مناسبی نیست و برای مقایسه نمرات ارزشیابی اساتید, باید ابتدا نمرات به دست آمده, تراز شوند. در این پژوهش برای همتراز کردن نمرات از دو روش پارکی ساده و تبدیل زد استفاده شد. بحث و نتیجه گیری: یکی از دلایل ناهمترازی, تفاوت در نوع ارزشیابی دانشجویان از دروس با توجه به سطح دشواری دروس می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپهرآرا، علیرضا، طالع پسند، سیاوش، و رحیم پور، حمیده. (1390). بررسی همترازی نمرات ارزشیابی اساتید با توجه به سطح دشواری دروس. اندازه گیری تربیتی، 2(6)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/382806/fa

    Vancouver: کپی

    سپهرآرا علیرضا، طالع پسند سیاوش، رحیم پور حمیده. بررسی همترازی نمرات ارزشیابی اساتید با توجه به سطح دشواری دروس. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1390؛2(6):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/382806/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا سپهرآرا، سیاوش طالع پسند، و حمیده رحیم پور، “بررسی همترازی نمرات ارزشیابی اساتید با توجه به سطح دشواری دروس،” اندازه گیری تربیتی، vol. 2، no. 6، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382806/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button