مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,211
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,458
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربردی ملموس از نظریه های یادگیری در بهداشت عمومی

صفحات

 صفحه شروع 1071 | صفحه پایان 1178

چکیده

 مقدمه: پژوهشگران عرصه روانشناسی تربیتی, یادگیری را از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار داده اند و یافته های آنان در تبیین پدیده های یادگیری به ارائه نظریه های متفاوتی منجر شده است. هر یک از این نظریه ها می تواند مبین اصول, قوانین و شرایط خاصی برای کاربرد در کلاس درس باشد. هدف از این تحقیق ارائه نمونه هایی از موارد کاربرد نظریه های یادگیری در بهداشت عمومی است.روش ها: در این مطالعه پایگاه های اطلاعاتی شامل sid, iranmedex,irandoc  و magiran با کمک کلید واژه هایی شامل یادگیری شناختی اجتماعی, نظریه یادگیری, نظریه رفتاری, نظریه شناختی, نظریه سازندگی, آزوبل و بندورا مورد جستجو قرار گرفت. تعدادی کتب مرتبط نیز مورد بررسی و استفاده قرار گرفت.نتایج: از قانون پاداش ثراندیک در طرح رابطین بهداشتی استفاده فراوان می شود. فرایند تمیز محرک در درس حشره شناسی برای تمایز بین انواع مختلف حشرات استفاده می شود. از تئوری یادگیری-اجتماعی برای آموزش پیشگیری از ایدز استفاده شده است. در تدریس روش تحقیق در علوم بهداشتی از روش آموزش از بالا به پایین استفاده می شود.نتیجه گیری: از نظریه های یادگیری در بهداشت عمومی بسیار کم استفاده می شود ولی قابلیت استفاده بالایی از این نظریه ها در بهداشت عمومی وجود دارد. بهتر است که برای آشنا ساختن اعضای هیات علمی دانشگاه ها, برنامه هایی در حوزه نظریه های یادگیری طراحی و اجرا گردد تا بدین وسیله زمینه آشنایی و بهره گیری از انواع نظریه های یادگیری در فرایند یاددهی و یادگیری فراهم شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقانی، فریبا، و رضایی، حبیب اله. (1390). کاربردی ملموس از نظریه های یادگیری در بهداشت عمومی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت))، 1071-1178. SID. https://sid.ir/paper/382822/fa

    Vancouver: کپی

    حقانی فریبا، رضایی حبیب اله. کاربردی ملموس از نظریه های یادگیری در بهداشت عمومی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)):1071-1178. Available from: https://sid.ir/paper/382822/fa

    IEEE: کپی

    فریبا حقانی، و حبیب اله رضایی، “کاربردی ملموس از نظریه های یادگیری در بهداشت عمومی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)، pp. 1071–1178، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382822/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا