Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,360
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,253
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه هفتم با تکنیک ویلیام رومی، عوامل خلاقیت گیلفورد و حیطه شناختی اندرسون

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 23

چکیده

 هدف این پژوهش, ارزیابی محتوای کتاب ریاضی پایه هفتم از نظر فعال بودن محتوا با استفاده از تکنیک ویلیام رومی, توجه به خلاقیت از طریق انطباق با عوامل خلاقیت گیلفورد, بررسی بر اساس طبقه بندی حیطه شناختی اندرسون و تحلیل کتاب از نظر توزیع مسائل زمینه مدار می باشد. برای انجام پژوهش, از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. جامعه آماری, کتاب ریاضی پایه هفتم است که در سال 99-1398 توسط وزارت آموزش و پرورش به چاپ رسیده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که محتوای کتاب نگاهی بیش از حد به روشهای یادگیری فعال دارد. تحلیل کتاب بر مبنای فرایندهای ذهنی و الگوی خلاقیت گیلفورد نشان دهنده این مطلب است که به پرورش فرایندهای ذهنی و سطوح بالای خلاقیت توجه کمتری شده است. از نظر توجه به حیطه های شناختی در بعد دانش, بیشترین میزان توجه به دانش امور واقعی و دانش مفهومی, در بعد فرایند شناختی بیشترین میزان توجه به سطح به کاربستن و فهمیدن می باشد و کمترین توجه به مقوله ارزشیابی شده و در کل کتاب به مقوله خلق کردن اصلا توجهی نشده است. همچنین از نظر توزیع مسائل زمینه مدار و کاربرد ریاضی در زندگی روزمره, به ارتباط ریاضی با زندگی واقعی توجه کمی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسکری رباطی، غلامحسین، و خلیلی کلاکی، زری. (1399). تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه هفتم با تکنیک ویلیام رومی, عوامل خلاقیت گیلفورد و حیطه شناختی اندرسون. پویش در آموزش علوم پایه، 6(21 )، 10-23. SID. https://sid.ir/paper/382917/fa

    Vancouver: کپی

    عسکری رباطی غلامحسین، خلیلی کلاکی زری. تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه هفتم با تکنیک ویلیام رومی, عوامل خلاقیت گیلفورد و حیطه شناختی اندرسون. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1399؛6(21 ):10-23. Available from: https://sid.ir/paper/382917/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین عسکری رباطی، و زری خلیلی کلاکی، “تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه هفتم با تکنیک ویلیام رومی, عوامل خلاقیت گیلفورد و حیطه شناختی اندرسون،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 6، no. 21 ، pp. 10–23، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382917/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا