Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,404
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,154
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب ریاضی پنجم دبستان از منظر شاخص خلاقیت گیلفورد

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی کتاب ریاضی پنجم ابتدایی براساس شاخص خلاقیت گیلفورد است. روش این پژوهش, کیفی از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش, محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی منتشر شده در بین سال های 98 – 1397 به چهار قسمت (اشکال, فعالیت ها, تمرین ها و کاردرکلاس ها و معما و سرگرمی) تقسیم شد. نمونه آماری مورد انتخاب, 282 واحد انتخابی از کتاب ریاضی پنجم ابتدایی است. بنابراین, این پژوهش با توجه به انواع اعمال ذهنی و فعالیت های معرفی شده توسط گیلفورد یعنی حافظه شناختی, تفکر همگرا, تفکر واگرا و تفکر ارزشیاب, به تحلیل کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی می پردازد. هر قسمت بر اساس شاخص خلاقیت گیلفورد به صورت جداگانه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و نتایج به صورت جدول و نمودار نشان داده شد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که کتاب ریاضی پنجم ابتدایی به سطح حافظه واگرا و تفکر ارزشیاب توجه کمتری دارد. در فعالیت ها و کاردرکلاس ها و تمرین ها به تفکر واگرا و تفکر ارزشیاب به میزان کمی توجه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیروانی شیری، علی، جمالی فرد، محمدرضا، و آزادی، نفیسه. (1399). تحلیل محتوای کتاب ریاضی پنجم دبستان از منظر شاخص خلاقیت گیلفورد. پویش در آموزش علوم پایه، 6(21 )، 58-67. SID. https://sid.ir/paper/382919/fa

    Vancouver: کپی

    شیروانی شیری علی، جمالی فرد محمدرضا، آزادی نفیسه. تحلیل محتوای کتاب ریاضی پنجم دبستان از منظر شاخص خلاقیت گیلفورد. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1399؛6(21 ):58-67. Available from: https://sid.ir/paper/382919/fa

    IEEE: کپی

    علی شیروانی شیری، محمدرضا جمالی فرد، و نفیسه آزادی، “تحلیل محتوای کتاب ریاضی پنجم دبستان از منظر شاخص خلاقیت گیلفورد،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 6، no. 21 ، pp. 58–67، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382919/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا