Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

984
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

931
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف هدف از این پژوهش طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی بود. روش شناسی روش پژوهش ترکیبی از روش کمی و کیفی بود که با توجه به شیوه کیفی جمع آوری داده ها در مرحله اول؛ و اعتبار سنجی آن در مرحله بعد از نوع آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری پژوهش, کلیه خبرگان سطح اجرایی و دانشگاهی بودند. روش نمونه گیری در بخش کیفی ابتدا به شکل هدفمند و قضاوتی بود و در ادامه به منظور جمع آوری اطلاعات از روش نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد. در این پژوهش با مصاحبه از 13 نفر از نمونه های مورد نظر به اشباع نظری رسیده شد. ابزار گردآوری داده ها در مرحله اول مصاحبه بود و بعد از کدگذاری و شناسایی مضمون ها و شاخص ها, پرسش نامه تدوین و برای طراحی و اعتبار بخشی مدل استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده در قسمت کیفی با استفاده از تحلیل مضمون و در قسمت کمی با استفاده از نرم افزار های SPSSو LISREL انجام شد. یافته ها نتایج حاصل از تحلیل مضمون نشان داد که آمیخته بازاریابی اجتماعی شامل 6 پی (محصول, مکان, قیمت, ترفیع, افراد و شواهد فیزیکی) بودند. نتایج حاصل از تحلیل عاملی تاییدی نیز برازش مناسب مدل پژوهش نشان داد. همچنین نتایج کمی حاصل از پژوهش نشان داد که عوامل شناسایی شده از دیدگاه کارشناسان برای توسعه ورزش همگانی دارای وضعیت مطلوبی نیستند. نتیجه گیری با توجه به نتایج پژوهش, داشتن نگاه بازاریابی و مشتری مداری به منظور توسعه ورزش همگانی, لازم و ضرروی است. یکی از عوامل موثر در این امر توجه به عناصر آمیخته بازاریابی است که مسئولان و متصدیان امر توسعه ورزش همگانی و ارتقاء سلامت در کشور جهت افزایش مشارکت مردم در ورزش و فعالیت بدنی می توانند از آن استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صابری، علی، باقری، قدرت اله، یزدانی، حمیدرضا، علیدوست، ابراهیم، و قربانی، محمدحسین. (1398). طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی. مدیریت و توسعه ورزش، 8(2 (پیاپی18) )، 1-21. SID. https://sid.ir/paper/382976/fa

    Vancouver: کپی

    صابری علی، باقری قدرت اله، یزدانی حمیدرضا، علیدوست ابراهیم، قربانی محمدحسین. طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی18) ):1-21. Available from: https://sid.ir/paper/382976/fa

    IEEE: کپی

    علی صابری، قدرت اله باقری، حمیدرضا یزدانی، ابراهیم علیدوست، و محمدحسین قربانی، “طراحی مدل آمیخته بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 8، no. 2 (پیاپی18) ، pp. 1–21، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382976/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا