مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

464
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی امکان سنجی آموزش حقوق خانواده به عنوان درس عمومی در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 132

چکیده

 مقدمه: خانواده نهاد اجتماعی است که نخستین شالوده حیات جمعی به شمار می رود. با توجه به اهمیت خانواده و نظام حقوقی آن, بحث حقوق خانواده و آموزش آن می تواند از آسیب های ناشی از عدم آشنایی با آن جلوگیری نماید؛ در نتیجه هدف پژوهش حاضر, بررسی امکان سنجی آموزش حقوق خانواده در آموزش عالی ازنظر اساتید رشته حقوق بود. روش ها: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و حسب شیوه گردآوری داده, ازجمله پژوهش های توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری, شامل اساتید رشته حقوق ایران بود. روش نمونه گیری تصادفی ساده بود که با روش جی پاور تعداد 150 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوری دادها پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده ازنظر متخصصان تایید شد و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0/88 تعیین شد که نشان دهنده پایایی مناسب ابزار است. برای تجزیه وتحلیل از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آزمون های آماری تی تک نمونه ای و تی مستقل استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان دادند اساتید با ضرورت و فرصت آموزش حقوق خانواده در آموزش عالی موافق بودند و نگرش اساتید درباره آموزش حقوق خانواده در آموزش عالی را خوب ارزیابی کرده اند. آن ها معتقد بودند تهدیدی جدی در این خصوص وجود ندارد و آمادگی نیروی انسانی را نیز در حد مطلوب می دانند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش مبنی بر نیاز به آموزش حقوق خانواده در دانشگاه, می توان در کنار دیگر دروس عمومی به آموزش حقوق خانواده به صورت یک درس مجزا پرداخته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، حسین، و میرزایی فر، داوود. (1399). بررسی امکان سنجی آموزش حقوق خانواده به عنوان درس عمومی در آموزش عالی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(2 )، 125-132. SID. https://sid.ir/paper/383089/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی حسین، میرزایی فر داوود. بررسی امکان سنجی آموزش حقوق خانواده به عنوان درس عمومی در آموزش عالی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(2 ):125-132. Available from: https://sid.ir/paper/383089/fa

    IEEE: کپی

    حسین محمودی، و داوود میرزایی فر، “بررسی امکان سنجی آموزش حقوق خانواده به عنوان درس عمومی در آموزش عالی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 2 ، pp. 125–132، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button