مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,867
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

957
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و اولویت بندی موانع اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 148

چکیده

 اداره امور هر کشور بر اساس خط مشی های اساسی و عمومی آن کشور صورت می گیرد. خط مشی ها برای اجرا نیازمند مشروعیت قانونی هستند و بدین لحاظ خط مشی هایی را که به تصویب پارلمان می رسد قانون می نامند. پس از آن یکی از مراحل اصلی و مهم دیگر در فرایند خط مشی گذاری, مرحله اجرای خط مشی است. در اجرای خط مشی یا قانون, موانع و عوامل متعددی وجود دارند که بدون در نظر گرفتن آنها تحقق قانون میسر نمی شود.از این رو در تحقیق حاضر (که از نوع توصیفی, پیمایشی و کاربردی است) از ادبیات اجرای خط مشی و موانع اجرای آن در «ارزیابی و اولویت بندی موانع اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری» استفاده شده است. جامعه مورد مطالعه مدیران ارشد درگیر در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است و نمونه مورد مطالعه به روش تصادفی ساده انتخاب شده است. در کل چهار دسته از عوامل با عنوان موانع مرتبط با شکل و محتوای قانون, مجریان قانون, نظارت بر اجرای قانون, و ابزارها و پیش نیازها مورد مطالعه قرار گرفتند که از بین آنها تنها عاملی که در حد میانگین است, شکل و محتوای قانون مدیریت خدمات کشوری با امتیاز 2.87 است و بقیه عوامل شامل نظارت (3.42), ابزارها و پیش نیازها (3.36) و مجریان قانون (3.29) به عنوان موانع مهم تحقق قانون مدیریت خدمات کشوری شناخته شده اند. بر اساس آزمون فریدمن و تی زوجی سه عامل اخیر دارای اولویت یکسان و عامل شکل و محتوای قانون نسبت به بقیه دارای اولویت کمتر در ممانعت از اجرای قانون مذکور بوده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرتضوی، مهدی، فروزنده دهکردی، لطف اله، و زارع پورنصیرآبادی، فضل اله. (1391). ارزیابی و اولویت بندی موانع اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری. پژوهش های مدیریت در ایران، 16(1 (پیاپی 74))، 131-148. SID. https://sid.ir/paper/383098/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضوی مهدی، فروزنده دهکردی لطف اله، زارع پورنصیرآبادی فضل اله. ارزیابی و اولویت بندی موانع اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1391؛16(1 (پیاپی 74)):131-148. Available from: https://sid.ir/paper/383098/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مرتضوی، لطف اله فروزنده دهکردی، و فضل اله زارع پورنصیرآبادی، “ارزیابی و اولویت بندی موانع اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 16، no. 1 (پیاپی 74)، pp. 131–148، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383098/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button