مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,967
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش های تدریس بر شناسایی و بهبود اختلالات یادگیری دانش آموزان در مراکز ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 371 | صفحه پایان 388

چکیده

 روش پژوهش حاضرتوصیفی و پیمایشی است. در پژوهش حاضر روش تدریس معلمان براساس Hiberman & Bowmhans (2005) و ارزیابی اختلال یادگیری دانش آموزان براساس شاخص های Manis et al (2000) تعریف گردیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر معلمان مراکز اختلال یادگیری شهر ارومیه به تعداد 200 نفر می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسشنامه محقق ساخته می باشد که پس از سنجش روایی و پایایی و اطمینان از آن, در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. برای تعیین روایی ابزار جمع آوری اطلاعات از روایی نمادی استفاده گردید. برای آزمون پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است. مقدار این آماره ها برای سؤالات روش تدریس معلمان و شناسایی دانش آموزان دارای اختلال در یادگیری 922/0 و 946/0 هست. برای طبقه بندی, تلخیص و توصیف داده های آماری از روش آمار توصیفی و در سطح استنباطی برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون های کلموگروف-اسمیرنف, هبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده گردیده است. نتایج حاصل بیانگر آن است که روش تدریس معلمان و ابعاد آن در شناسایی و بهبود دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در مراکز ناتوانی یادگیری شهر ارومیه مؤثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یحیی نژاد، زیبا، شیخ زاده، مصطفی، و مجلل، محمدعلی. (1399). بررسی تاثیر روش های تدریس بر شناسایی و بهبود اختلالات یادگیری دانش آموزان در مراکز ناتوانی یادگیری. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(2 )، 371-388. SID. https://sid.ir/paper/383105/fa

    Vancouver: کپی

    یحیی نژاد زیبا، شیخ زاده مصطفی، مجلل محمدعلی. بررسی تاثیر روش های تدریس بر شناسایی و بهبود اختلالات یادگیری دانش آموزان در مراکز ناتوانی یادگیری. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(2 ):371-388. Available from: https://sid.ir/paper/383105/fa

    IEEE: کپی

    زیبا یحیی نژاد، مصطفی شیخ زاده، و محمدعلی مجلل، “بررسی تاثیر روش های تدریس بر شناسایی و بهبود اختلالات یادگیری دانش آموزان در مراکز ناتوانی یادگیری،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 2 ، pp. 371–388، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383105/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button