مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ذائقه مصرف موسیقیایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 218

چکیده

 این پژوهش با هدف مطالعه ذایقه مصرف موسیقی بین دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام بر اساس پارادایم کیفی و به روش تحلیل تماتیک انجام گرفته است. از مصاحبه نیمه ساخت یافته برای گردآوری داده ها و از مدل براون و کلارک برای تحلیل استفاده شده است. جامعه هدف شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی دانشگاه ایلام به تعداد 25 نفر و محدوده زمانی و مکانی پژوهش 9 ماهه اول سال 1397 در دانشگاه ایلام است. در این مطالعه نمونه یابی هدفمند (برای گزینش دانشجویان کارشناسی ارشد) بوده که درنهایت با 11 نمونه اشباع حاصل شد. در مراحل تحلیل تم, 17 تم فرعی و 4 تم اصلی شناسایی و تعریف شد. یافته های این مقاله الگویی خاص خود را نمایانده و زمینه فرهنگی و زمینه موسیقایی و به طور خاص بک گراند شنیداری افراد را زمینه ساز ذایقه مصرفی آنان نشان می دهد. به نحوی که دانشجویان موسیقی هایی را مصرف می کنند که پیشتر در کانون خانواده, مهمانی های فامیلی و جمع ها و پاتوق های دوستانه شنیده اند. درمجموع باید گفت که ذایقه مصرف موسیقی دانشجویان موردمطالعه, متاثر و متشکل از زمینه فرهنگی خاصه کیفیت مطالعه, دانش و آگاهی و نیز زمینه موسیقایی و به طور خاص بک گراند شنیداری آنان است. زمینه فرهنگی فقیر و ضعیف افراد, زمینه موسیقایی فقیر را به وجود آورده است که به نوبه خود سیالیت ذایقه موسیقایی را به دنبال داشته است. البته به تبعیت از بوردیو می توان ادعا کرد که ذایقه مصرف موسیقی نیز به نوبه خود زمینه فرهنگی و زمینه موسیقایی را بازتولید می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، یارمحمد، سپیدنامه، بهروز، و هاشمی، علی. (1399). ذائقه مصرف موسیقیایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 21(50 )، 195-218. SID. https://sid.ir/paper/383130/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی یارمحمد، سپیدنامه بهروز، هاشمی علی. ذائقه مصرف موسیقیایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1399؛21(50 ):195-218. Available from: https://sid.ir/paper/383130/fa

    IEEE: کپی

    یارمحمد قاسمی، بهروز سپیدنامه، و علی هاشمی، “ذائقه مصرف موسیقیایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 21، no. 50 ، pp. 195–218، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383130/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button