مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر توان بخشی نوروسایکولوژی بر عملکرد حافظه بینایی و سازگاری اجتماعی کودکان مبتلابه نقص توجه و بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 یکی از اختلالاتی که در بیشتر جوامع وجود دارد, اختلال نقص توجه و بیش فعالی است. هدف این تحقیق بررسی تاثیر توان بخشی نوروسایکولوژی بر عملکرد حافظه بینایی و سازگاری اجتماعی کودکان مبتلابه نقص توجه و بیش فعالی است. روش بررسی: تحقیق حاضر از نوع نیمه تجربی است که با طرح پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه گواه انجام شد. بدین منظور 40 دانش آموز از مدارس شهر اهواز انتخاب شدند که نمرات بالاتری در ابعاد اختلال نقص توجه و بیش فعالی داشتند و به عنوان نمونه در این تحقیق شرکت کردند. در مرحله پیش آزمون از تمام شرکت کنندگان آزمون حافظه بینایی گرفته شد. همچنین از تمام والدین خواسته شد پرسش نامه سازگاری اجتماعی را تکمیل کنند. سپس شرکت کنندگان به صورت تصادفی در دو گروه 20 نفره تجربی و کنترل قرار گرفتند. گروه تجربی به مدت 8 هفته و هر هفته 3 جلسه 45 دقیقه ای تحت مداخله توان بخشی نوروسایکولوژی قرار گرفت. پس از اتمام فرایند مداخله از گروه تجربی پس آزمون گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس ارزیابی و سطح معناداری 05/0>P در نظر گرفته شد. یافته ها: نتایج نشان داد اثر مداخله توان بخشی نوروسایکولوژی بر متغیر حافظه بینایی (022/0=P, 74/5=f) و سازگاری اجتماعی (0001/0=P, 62/57=f) معنادار است. نتیجه گیری: در نتیجه گیری کلی می توان گفت که یک دوره مداخله توان بخشی نوروسایکولوژی با استفاده از برنامه Sound Smart بر متغیر حافظه بینایی و سازگاری اجتماعی در کودکان دارای نقص توجه و بیش فعالی تاثیرگذار بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مه نگار، فرشاد، و احمدی، احمد. (1399). تاثیر توان بخشی نوروسایکولوژی بر عملکرد حافظه بینایی و سازگاری اجتماعی کودکان مبتلابه نقص توجه و بیش فعالی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 14(3 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/383154/fa

Vancouver: کپی

مه نگار فرشاد، احمدی احمد. تاثیر توان بخشی نوروسایکولوژی بر عملکرد حافظه بینایی و سازگاری اجتماعی کودکان مبتلابه نقص توجه و بیش فعالی. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1399؛14(3 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/383154/fa

IEEE: کپی

فرشاد مه نگار، و احمد احمدی، “تاثیر توان بخشی نوروسایکولوژی بر عملکرد حافظه بینایی و سازگاری اجتماعی کودکان مبتلابه نقص توجه و بیش فعالی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 14، no. 3 ، pp. 1–9، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383154/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button