مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,042
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر روش تدریس دیداری با استفاده از پاورپوینت، فیلم و عکس بر مبنای الگوی مدیریت آموزش بر یادگیری مفهومی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی روش تدریس دیداری با استفاده از پاورپوینت, فیلم و عکس بر مبنای الگوی مدیریت آموزش بر یادگیری مفهومی دانش آموزان در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی استفاده شد. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر رشته علوم انسانی منطقه 1 و 2 شهر تهران بود که در سال تحصیلی 97-1396 در حال تحصیل بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان از بین 1300 دانش آموز دختر مشغول به تحصیل در رشته علوم انسانی 297 دانش آموز تعیین شد. الگوی مدیریت آموزش بر اساس تدریس دیداری در درس تاریخ برای گروه آزمایش و روش تدریس متداول و سنتی برای گروه کنترل به کار گرفته شد. در مرحله اول, معلومات قبلی دانش آموزان با استفاده آزمون پیشرفت تحصیلی درس تاریخ در خصوص وضع جاری اندازه گیری شد و پس از اجرای الگوی مذکور برای گروه آزمایش, پس آزمون از هر دو گروه به عمل آمد. داده های جمع آوری شده از آزمون t زوجی بیانگر تأثیر قابل توجه الگوی مدیریت آموزش بر اساس تدریس دیداری بر یادگیری مفهومی در درس تاریخ دانش آموزان در گروه آزمایش بود. لازم است با آشنایی و پشتیبانی مدیران مدارس ساختار و فضای مناسب برای اجرای الگوی مدیریت آموز در فرایند تدریس ایجاد شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاشی جمال زهی، ابراهیم. (1399). تأثیر روش تدریس دیداری با استفاده از پاورپوینت, فیلم و عکس بر مبنای الگوی مدیریت آموزش بر یادگیری مفهومی. مدیریت و چشم انداز آموزش، 2(4 (پیاپی 6) )، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/383287/fa

    Vancouver: کپی

    خاشی جمال زهی ابراهیم. تأثیر روش تدریس دیداری با استفاده از پاورپوینت, فیلم و عکس بر مبنای الگوی مدیریت آموزش بر یادگیری مفهومی. مدیریت و چشم انداز آموزش[Internet]. 1399؛2(4 (پیاپی 6) ):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/383287/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم خاشی جمال زهی، “تأثیر روش تدریس دیداری با استفاده از پاورپوینت, فیلم و عکس بر مبنای الگوی مدیریت آموزش بر یادگیری مفهومی،” مدیریت و چشم انداز آموزش، vol. 2، no. 4 (پیاپی 6) ، pp. 1–16، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383287/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا