Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

939
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,075
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوجویی مصرف کننده بر رفتار مصرف سبز

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 80

چکیده

 هدف بازاریابی سبز به عنوان زیرمجموعه ای از علم بازاریابی, شناسایی و ارضای نیازها و خواسته های بشر از طریق روش هایی است که کم ترین ضربه را به محیط زیست وارد می کند و این نگرانی و نیاز عمومی را تا حدودی برطرف می سازد. هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر رفتار مصرف سبز خریداران دستگاه های تهویه هوا در شهر مشهد است. نوع پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش, خریداران دستگاه های تهویه هوا به عنوان یک محصول سبز در مشهد است. به علت نامعلوم بودن جامعه ی آماری از نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای و با حجم نمونه 384 استفاده شده است. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه اقتباس شده جمع آوری شده و با کمک نرم افزار لیزرل و آزمون مدل یابی معادلات ساختاری تحلیل شده اند. یافته های پژوهش نشان می دهند که نوجویی مصرف کننده بر نگرش مصرف سبز, هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر مثبت و معناداری دارد. این عوامل نیز بر قصد مصرف سبز و رفتار مصرف سبز تاثیر معناداری دارند. همچنین با توجه به نتایج, می توان بیان کرد که نوجویی مصرف کننده یک پیش بینی کننده برای رفتار مصرف سبز در زمینه استفاده از دستگاه های تصفیه هوا می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجوعی، مرتضی، حدادیان، علیرضا، و اربابی یزدی، نگار. (1398). تاثیر نوجویی مصرف کننده بر رفتار مصرف سبز. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 55-80. SID. https://sid.ir/paper/383298/fa

    Vancouver: کپی

    رجوعی مرتضی، حدادیان علیرضا، اربابی یزدی نگار. تاثیر نوجویی مصرف کننده بر رفتار مصرف سبز. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(22 ):55-80. Available from: https://sid.ir/paper/383298/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی رجوعی، علیرضا حدادیان، و نگار اربابی یزدی، “تاثیر نوجویی مصرف کننده بر رفتار مصرف سبز،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 22 ، pp. 55–80، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا