Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,181
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,212
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سبک زندگی ایرانی، اسلامی بر رفتار مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 168

چکیده

 در دنیای پررقابت امروز مطالعه رفتار مصرف کنندگان برای هر سازمان بزرگ و کوچک امری اجتناب ناپذیر است, و غفلت از این مهم می تواند هر سازمانی را به ورطه شکست براند. از عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرف کنندگان سبک زندگی است. رفتار اعضای هرجامعه ای به اقتضای فرهنگ, دین و ارزش ها از مجموعه ای از باورها و الگوها پیروی می کنند که شناخت این باورها و الگوها و تاثیرشان بر رفتار مصرف کنندگان می تواند مفید واقع شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سبک زندگی ایرانی و سبک زندگی اسلامی بر رفتار مصرف کنندگان صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی ساکنین شهر خرم آباد است, برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است. داد ه های آماری طی 6 ماهه اول سال 1397 گردآوری شده و از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. مطابق نتایج پژوهش, سبک زندگی ایرانی و همچنین اسلامی تاثیر مثبت و معناداری بر رفتار مصرف کننده دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیدنجم الدین، غفوریان شاگردی، امیر، و محمدیانی، زهرا. (1399). تاثیر سبک زندگی ایرانی, اسلامی بر رفتار مصرف کننده. کاوش های مدیریت بازرگانی، 12(23 )، 147-168. SID. https://sid.ir/paper/383326/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیدنجم الدین، غفوریان شاگردی امیر، محمدیانی زهرا. تاثیر سبک زندگی ایرانی, اسلامی بر رفتار مصرف کننده. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(23 ):147-168. Available from: https://sid.ir/paper/383326/fa

    IEEE: کپی

    سیدنجم الدین موسوی، امیر غفوریان شاگردی، و زهرا محمدیانی، “تاثیر سبک زندگی ایرانی, اسلامی بر رفتار مصرف کننده،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 23 ، pp. 147–168، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383326/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا