مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مؤثر بر ناهمسانی شناختی پس از خرید و قصد خرید مجدد مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 242

چکیده

 تبلور نگرش انسان ها در رفتارهای آنها؛ نگاهی است که اندیشمندان رفتاری از گذشته های دور نسبت به رفتارهای انسانی بیان نموده اند؛ علیرغم این موضوع, برخی مطالعات تجربی و بررسی رفتارهای انسانی, نتایج متفاوتی را نشان داده و به نوعی ناهمسانی بین نگرش و رفتار اشاره کرده اند. مطالعه حاضر, درصدد بررسی عوامل مؤثر بر ناهمسانی شناختی پس از خرید و قصد خرید مجدد مصرف کنندگان نسبت به فرآورده های لبنی کاله است. تحقیق حاضر, جهت جمع آوری داده ها از روش پیمایشی و جهت تحلیل داده ها از روش همبستگی استفاده نموده است. جامعه آماری پژوهش 390 نفر از مصرف کنندگان فرآورده های لبنی کاله در شهر ارومیه می باشند که به روش نمونه گیری کوکران انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده های میدانی از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری بر اساس نرم افزار Smart-Pls استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد؛ خرید خردمندانه, تمایل به خرید تفننی و تمایل به مصرف لذت-جویانه بر ناهمسانی شناختی تأثیر معکوس و معناداری داشته و بین مشارکت در محصول و نگرانی بعد از خرید با ناهمسانی شناختی تأثیر مثبت و معناداری یافت شد. همچنین این ناهمسانی شناختی بر ارزش مصرف و رضایت پیش-بینی شده تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ و بین ناهمسانی شناختی بر کیفیت خدمات درک شده تأثیر معناداری یافت نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبکرو، مهدی، باقری قره بلاغ، هوشمند، و غلامی، محمدرضا. (1397). عوامل مؤثر بر ناهمسانی شناختی پس از خرید و قصد خرید مجدد مصرف کنندگان. کاوش های مدیریت بازرگانی، 10(20 )، 215-242. SID. https://sid.ir/paper/383352/fa

    Vancouver: کپی

    سبکرو مهدی، باقری قره بلاغ هوشمند، غلامی محمدرضا. عوامل مؤثر بر ناهمسانی شناختی پس از خرید و قصد خرید مجدد مصرف کنندگان. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(20 ):215-242. Available from: https://sid.ir/paper/383352/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سبکرو، هوشمند باقری قره بلاغ، و محمدرضا غلامی، “عوامل مؤثر بر ناهمسانی شناختی پس از خرید و قصد خرید مجدد مصرف کنندگان،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 20 ، pp. 215–242، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383352/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button