مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر گسست روانی مصرف کننده بر ترجیح محصولات نوستالژیک

صفحات

 صفحه شروع 243 | صفحه پایان 262

چکیده

 نوستالژی احساس خوشایند و خاطرات مثبتی است که فرد هنگام مواجه با محرک هایی از قبیل اضطراب, اشیاء, اماکن و. . . آن را فرا می خواند. یکی از کارکردهای نوستالژی این است که هنگامی که مصرف کننده اضطراب را تجربه می کند و تعادل روانی خود را ازدست می دهد (گسست روانی) احساس آسودگی و آرامش را به آن بازگرداند. از این رو هدف اصلی مقاله حاضر بررسی تاثیر گسست روانی مصرف کننده بر فراخوانی نوستالژی به عنوان پیشآیند اساسی فراخوانی نوستالژی در مصرف کننده می باشد. سپس این پژوهش سعی دارد به بررسی این موضوع بپردازد چگونه مصرف کننده برای فرونشاندن اضطراب خود تمایل به مصرف محصولات نوستالژیک پیدا می کند. به همین منظور ابتدا به منظور مقایسه میانگین اضطراب دو گروه کنترل و آزمایش پرداخته شد. پس از مشاهده تفاوت میان دو گروه, با استفاده از طرح تحقیق پس ازآزمون تنها با یک گروه کنترل از 191 دانشجو به منظور آزمون فرضیات داده جمع آوری گردید. سپس با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزارPLS به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که گسست روانی مصرف کننده تاثیر مثبت و معنی داری بر نوستالژی دارد. همچنین مصرف کنندگانی که گسست روانی را تجربه کردند تمایل و ترجیح بیشتری به مصرف محصولات نوستالژیک دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قبادی لموکی، تحفه، دهدشتی شاهرخ، زهره، و صالح اردستانی، عباس. (1397). بررسی تاثیر گسست روانی مصرف کننده بر ترجیح محصولات نوستالژیک. کاوش های مدیریت بازرگانی، 10(20 )، 243-262. SID. https://sid.ir/paper/383353/fa

    Vancouver: کپی

    قبادی لموکی تحفه، دهدشتی شاهرخ زهره، صالح اردستانی عباس. بررسی تاثیر گسست روانی مصرف کننده بر ترجیح محصولات نوستالژیک. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(20 ):243-262. Available from: https://sid.ir/paper/383353/fa

    IEEE: کپی

    تحفه قبادی لموکی، زهره دهدشتی شاهرخ، و عباس صالح اردستانی، “بررسی تاثیر گسست روانی مصرف کننده بر ترجیح محصولات نوستالژیک،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 20 ، pp. 243–262، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383353/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button