مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی ریاضی رضایت مشتری با رویکرد برنامه ریزی پویا (مطالعه ی موردی: شرکت های خودروساز سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو)

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 150

چکیده

 شرکت ها می بایست در جهت جلب رضایت و وفاداری مشتریان خود کوشش کنند که در این راستا صنعت خودرو یکی از صنایع پیشرو در زمینه مشتری است. در این مقاله بر اساس رویکرد تحلیل سلسله مراتبی, رضایت مشتری بر اساس شاخص های خدمات پس از فروش؛ فرآیند فروش؛ عیوب اولیه خودرو؛ طراحی, چیدمان و عملکرد خودرو از صنعت خودروسازی فرمولبندی می شود. همچنین با ارایه یک مدل بهینه سازی, مسیر بهینه رضایت مشتری از سال 1395 تا 1404 به عنوان چشم اندازی برای شرکت های ایران خودرو, سایپا و پارس خودرو با استفاده از روش کنترل بهینه بیان می گردد که برای حل آن نرم افزار متلب استفاده شده است. در نهایت هزینه ارتقا رضایت مشتری محصولات شرکت های مذکور برای دو سال متوالی 1396-1395 برآورد می شود. نتایج پژوهش نشان می دهد که تعداد عیوب اولیه خودرو بیشترین تاثیر را بر رضایت مشتری دارد که در برنامه ریزی آتی شرکت های خودورساز به عنوان مهمترین متغیر کنترلی باید اهمیت بیشتری به آن داده شود تا مسیر بهینه رضایت مشتری را طی سال های آینده بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلیان، کامران، و نصیری پیربازاری، کامله. (1398). مدل سازی ریاضی رضایت مشتری با رویکرد برنامه ریزی پویا (مطالعه ی موردی: شرکت های خودروساز سایپا, ایران خودرو و پارس خودرو). مدیریت فردا، 18(61 )، 137-150. SID. https://sid.ir/paper/383578/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلیان کامران، نصیری پیربازاری کامله. مدل سازی ریاضی رضایت مشتری با رویکرد برنامه ریزی پویا (مطالعه ی موردی: شرکت های خودروساز سایپا, ایران خودرو و پارس خودرو). مدیریت فردا[Internet]. 1398؛18(61 ):137-150. Available from: https://sid.ir/paper/383578/fa

    IEEE: کپی

    کامران جلیلیان، و کامله نصیری پیربازاری، “مدل سازی ریاضی رضایت مشتری با رویکرد برنامه ریزی پویا (مطالعه ی موردی: شرکت های خودروساز سایپا, ایران خودرو و پارس خودرو)،” مدیریت فردا، vol. 18، no. 61 ، pp. 137–150، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383578/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button