Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

235
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر غیرخطی رقابت در بازار محصول و سودآوری بر نسبت بدهی ها، با درنظرگرفتن مجموع فضای کسب وکار ایران در اندازه گیری رقابت

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 217

چکیده

 هدف این مقاله بررسی رابطه غیرخطی بین رقابت در بازار محصول و نسبت بدهی ها و همچنین بین سودآوری و نسبت بدهی ها است. رقابت در بازار محصول, بر مبنای دو معیار شامل سهم بازار و اندازه بازار اندازه گیری شده است. سهم بازار نشان دهنده رقابت از سوی رقبای بالفعل و اندازه بازار نشان دهنده رقابت از سوی رقبای بالقوه است. برای اندازه گیری این دو معیار از رقابت در بازار محصول, مجموع فضای کسب وکار و همگن بودن تولید استفاده شده است. برای عملیاتی کردن متغیر سودآوری, سود قبل از بهره و مالیات مورد استفاده قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه ها از اطلاعات 91 شرکت بورس اوراق بهادار تهران در طول هشت سال (1387 تا 1394) استفاده شده است. نتایج به دست آمده با استفاده از مدل های رگرسیونی غیرخطی نشان دهنده وجود رابطه غیرخطی درجه سه به صورت مکعبی شکل بین معیارهای رقابت در بازار محصول (شامل سهم بازار و اندازه بازار) و نسبت بدهی ها و نیز رابطه غیرخطی درجه دو به صورتU شکل بین سودآوری و نسبت بدهی ها است

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قائمی، محمدحسین، و صابر، امیر. (1398). تاثیر غیرخطی رقابت در بازار محصول و سودآوری بر نسبت بدهی ها, با درنظرگرفتن مجموع فضای کسب وکار ایران در اندازه گیری رقابت. پژوهش های تجربی حسابداری، 8(32 )، 195-217. SID. https://sid.ir/paper/383662/fa

    Vancouver: کپی

    قائمی محمدحسین، صابر امیر. تاثیر غیرخطی رقابت در بازار محصول و سودآوری بر نسبت بدهی ها, با درنظرگرفتن مجموع فضای کسب وکار ایران در اندازه گیری رقابت. پژوهش های تجربی حسابداری[Internet]. 1398؛8(32 ):195-217. Available from: https://sid.ir/paper/383662/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین قائمی، و امیر صابر، “تاثیر غیرخطی رقابت در بازار محصول و سودآوری بر نسبت بدهی ها, با درنظرگرفتن مجموع فضای کسب وکار ایران در اندازه گیری رقابت،” پژوهش های تجربی حسابداری، vol. 8، no. 32 ، pp. 195–217، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383662/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا