مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تمرینات ورزش مغزی بر نشانه های نقص توجه و تمرکز، خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 54

چکیده

 مطالعه ی حاضر با هدف تعیین اثربخشی تمرینات ورزش مغزی بر کاهش نشانه های نقص توجه و تمرکز و افزایش خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع مطالعات تجربی شامل یک طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه ی آماری شامل 30 دانشجوی دانشگاه سمنان بود. ابتدا از 120 دانشجوی دختر که میانگین نمرات عملکرد تحصیلی آن ها پائین تر از 15 بود به شیوه تصادفی انتخاب شدند و به شیوه تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند و به آزمون های خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان اومن و فرامن (1988), و پرسشنامه ی مهارت های تمرکز سواری و اورکی (1394) قبل و بعد از مداخله پاسخ دادند و نمرات عملکرد تحصیلی آن ها نیز ثبت شد. گروه آزمایش تمرینات ورزش مغزی را طی 8 جلسه ی 30 دقیقه ای (هفته ای دو مرتبه) انجام دادند. تحلیل آماری نشان داد که میانگین نمرات مهارتهای تمرکز, خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در مرحله ی پسآزمون گروه آزمایش افزایش معناداری را نشان داد. اما این تغییرات در گروه کنترل, معنادار نبود. براساس نتایج این مطالعه میتوان گفت که تمرینات ورزش مغزی سبب کاهش نشانههای نقص توجه و تمرکز و افزایش خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان میشود. بنابراین توصیه میشود از تمرینات ورزش مغزی به عنوان یک رویکرد درمانی مکمل در کنار سایر رویکردهای درمانی, برای بهبود تمرکز و توجه و افزایش میزان یادگیری و خودکارآمدی تحصیلی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیان فر، فاطمه، و طباطبایی، سیدموسی. (1398). اثربخشی تمرینات ورزش مغزی بر نشانه های نقص توجه و تمرکز, خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 6(1 (پیاپی 21) )، 45-54. SID. https://sid.ir/paper/383741/fa

    Vancouver: کپی

    بیان فر فاطمه، طباطبایی سیدموسی. اثربخشی تمرینات ورزش مغزی بر نشانه های نقص توجه و تمرکز, خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش[Internet]. 1398؛6(1 (پیاپی 21) ):45-54. Available from: https://sid.ir/paper/383741/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه بیان فر، و سیدموسی طباطبایی، “اثربخشی تمرینات ورزش مغزی بر نشانه های نقص توجه و تمرکز, خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان،” مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21) ، pp. 45–54، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383741/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button