مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ی یادگیری خودراهبر و یادگیری سازمانی در سازمان های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 827 | صفحه پایان 850

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطة یادگیری خودراهبر و یادگیری سازمانی سازمان های آموزشی انجام شد. روش پژوهش توصیفی همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش را کلیة کارکنان (مدیران, معاونان, کارشناسان مسئول, کارشناسان, کارمندان) مدیریت آموزش وپرورش نواحی 16 و 19 شهر تهران, به تعداد صد و هشتاد و هشت نفر, تشکیل داد و حجم نمونه, با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده, صد و بیست و هفت نفر از آنان انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامة یادگیری خودراهبر ابیلی و مزاری (1393) با پایایی 92/0=α و پرسش نامة یادگیری سازمانی تمپلتون و همکاران (2002) با پایایی 96/0=α استفاده شد. نتایج نشان داد یادگیری خودراهبر و یادگیری سازمانی بالاتر از حد ّ متوسط است. نتایج آزمون تی حاکی از تفاوت معنادار یادگیری خودراهبر کارکنان زن و مرد بود. تحلیل واریانس نشان داد یادگیری خودراهبر و یادگیری سازمانی افراد با سطح تحصیلات و سابقة خدمت مختلف با یک دیگر تفاوت معنادار ندارد. نتایج همبستگی بیان کنندة رابطة مثبت (39/0r=) و معنادار (p<0/01) یادگیری خودراهبر با یادگیری سازمانی بود. در نهایت, رگرسیون هم زمان نشان داد, از میان مؤلفه های یادگیری خودراهبر, خودنیازسنجی یادگیری و ارزیابی پیامدها و نتایج یادگیری با یادگیری سازمانی همبستگی چندگانة معنادار دارد و 15 درصد تغییرات آن را پیش بینی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقدم زاده، علی، علی اکبری، زهرا، و مزاری، ابراهیم. (1397). رابطه ی یادگیری خودراهبر و یادگیری سازمانی در سازمان های آموزشی. مدیریت فرهنگ سازمانی، 16(4 )، 827-850. SID. https://sid.ir/paper/383983/fa

    Vancouver: کپی

    مقدم زاده علی، علی اکبری زهرا، مزاری ابراهیم. رابطه ی یادگیری خودراهبر و یادگیری سازمانی در سازمان های آموزشی. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1397؛16(4 ):827-850. Available from: https://sid.ir/paper/383983/fa

    IEEE: کپی

    علی مقدم زاده، زهرا علی اکبری، و ابراهیم مزاری، “رابطه ی یادگیری خودراهبر و یادگیری سازمانی در سازمان های آموزشی،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 16، no. 4 ، pp. 827–850، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383983/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button