Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

554
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استراتژی تخیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید

صفحات

 صفحه شروع 257 | صفحه پایان 281

چکیده

 امروزه بازاریابان از استراتژی های متفاوت قیمت گذاری برای کسب ارزش ایجاد شده در بازار استفاده می کنند, یکی از این استراتژی ها, استراتژی تخفیف که با قالب های مختلف قابل اجرا است, می باشد. هدف اصلی تحقیق حاضر, بررسی اثر استراتژی های تخفیف افزایشی و کاهشی, محدودیت مقداری و فشار زمانی بر قصد خرید مشتریان است. تحقیق حاضر از لحاظ روش, توصیفی-پیمایشی و از لحاظ هدف, توسعه ای-کاربردی است. این تحقیق مبتنی بر یک طرح آزمایشی عاملی با 8 سناریوی متفاوت بازی نقش است که در قالب پرسش نامه میان مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهروند انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از 320 پرسش نامه (40 پرسش نامه برای هر سناریو) از نرم افزار SPSS استفاده شد. در این پژوهش برای بررسی اثر معناداری متغیر های دو عاملی, استراتژی تخفیف (افزایشی و کاهشی), استراتژی محدودی مقداری (ارائه دو محصول با هم و یا ارائه یک محصول) و وجود فشار زمانی و عدم وجود فشار زمانی از آزمون تی مستقل استفاده شده است. در سنجش روایی از روش روایی محتوا, در تحلیل پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان می دهد که تفاوت معناداری بین اثرگذاری استراتژی های تخفیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید مشتریان وجود ندارد. اما بین اثر گذاری محدودیت مقداری و فشار زمانی بر قصد خرید مشتریان تفاوت معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، محسن، و فتحی، هانیه. (1398). استراتژی تخیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 257-281. SID. https://sid.ir/paper/384060/fa

    Vancouver: کپی

    نظری محسن، فتحی هانیه. استراتژی تخیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(22 ):257-281. Available from: https://sid.ir/paper/384060/fa

    IEEE: کپی

    محسن نظری، و هانیه فتحی، “استراتژی تخیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 22 ، pp. 257–281، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا