مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,288
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,327
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی شادمانی دانش آموزان با توجه به ادراک آن ها از انتظارات معلم، نحوه تعامل معلم و خودکارآمدی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 109

چکیده

 در پژوهش حاضر, امکان پیش بینی شادمانی دانش آموزان دوره راهنمایی بر اساس ادراک آن ها از انتظارات معلم, نحوه تعامل معلم و خودکارآمدی مورد بررسی قرار گرفت. نمونه ای مشتمل بر 444 دانش آموز (258 دختر و 186 پسر) دوره راهنمایی مناطق چهارگانه شهر شیراز که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای با واحد نمونه ای کلاس انتخاب شده بودند, در پژوهش مشارکت داشتند. مشارکت کنندگان پرسشنامه های تعامل معلم و دانش آموزان, پرسشنامه خودکارآمدی عمومی, پرسشنامه انتظار معلم از دانش آموز و پرسشنامه شادکامی آکسفورد را تکمیل نمودند. به طور کلی نتایج حاکی از آن بود که اول, برخی از ابعاد تعامل معلم- دانش آموز و انتظارات معلم به صورت مستقیم قدرت پیش بینی شادمانی را دارند. دوم, برخی از ابعاد تعامل معلم- دانش آموز و همچنین انتظارات معلم پیش بینی کننده مستقیم خودکارآمدی هستند. سوم, خودکارآمدی می تواند نقش واسطه ای بین ابعاد تعامل معلم- دانش آموز و همچنین انتظارات معلم و شادمانی داشته باشد. روابط بین متغیرهای مذکور در قالب یک مدل آماری مورد بررسی قرار گرفته اند. یافته ها با توجه به تحقیقات پیشین به بحث گذاشته شده و پیشنهادهایی به منظور پژوهش بیشتر در این زمینه مطرح شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غلامی، سمیه، و حسین چاری، مسعود. (1390). پیش بینی شادمانی دانش آموزان با توجه به ادراک آن ها از انتظارات معلم, نحوه تعامل معلم و خودکارآمدی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 3(1 (پیاپی 2-60))، 83-109. SID. https://sid.ir/paper/384336/fa

Vancouver: کپی

غلامی سمیه، حسین چاری مسعود. پیش بینی شادمانی دانش آموزان با توجه به ادراک آن ها از انتظارات معلم, نحوه تعامل معلم و خودکارآمدی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 2-60)):83-109. Available from: https://sid.ir/paper/384336/fa

IEEE: کپی

سمیه غلامی، و مسعود حسین چاری، “پیش بینی شادمانی دانش آموزان با توجه به ادراک آن ها از انتظارات معلم, نحوه تعامل معلم و خودکارآمدی،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 3، no. 1 (پیاپی 2-60)، pp. 83–109، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384336/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا