مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر کیفیت تجارب یادگیری موثر فراگیران در دانشگاه های علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 40

چکیده

 عصر حاضر انفجار حجم اطلاعات آموزشی, دسترسی آسان به منابع آموزشی منجر به ایجاد رویکرد کیفی سازی یادگیری شده است زیرا ارایه هرگونه آموزش بدون نگاه کیفی سازی آن یک اشتباه مهلک یادگیری است زیرا اثرگذاری اثرپذیری و ماندگاری تجارب یادگیری یک اصل انکارناپذیر بقای آموزش می باشد در برخی از رشته ها همانند رشته های علوم بهداشتی و پزشکی اهمیت بقای اموزشی به طور مستقیم با بقای انسانی در ارتباط می باشد. براین اساس مطالعه حاضر با هدف مروری بر بررسی کیفیت تجارب یادگیری موثر فراگیران در علوم پزشکی پرداخته شده است. مطالعه حاضر یک مرور سیستماتیکی است که کلیدواژه ها براساس MESH تعیین و سپس جستجو در پایگاه های اطلاعاتی؛ SID, Iran Medex, Pubmed, Google scholar, Cochrane, Scopus, Web of Science Uptodate, Magiran, انجام شد. نتایج جستجو و بررسی منجر به یافتن 98 مقاله که با همکاری نویسندگان مورد مطالعه و تحلیل موضوعی ابتدایی قرار گرفت در انتهای جستجو, تعداد 14 مقاله به دست آمد و در نهایت 11 مقاله که از معیارهای موضوعی و محتوایی و با هدف مطالعه مقاربت داشت وارد مطالعه مرور سیستماتیک شدند. یافته ها نشان داد که شاخصه های یادگیری موثر از تجارب یادگیری در گذشته متاثرمی باشند. عوامل مستقیم و غیرمستقیم همنند محتوای تدریس, نحوه تعامل اموزشی, کارآمدی آموزش دهندگان, آمادگی فراگیران, روش تدریس در فرآیند یاددهی و یادگیری بر یادگیری تاثیرگذارند که نیازمند بازبینی نظام آموزشی در نظام سلامت می باشند. نتیجه مطالعه حاضر نشان داد که معیارهای و شاخص های یادگیری موثر و ماندگار در نظام سلامت یک اصل مهمی است که نیازمند بازبینی و بازنگری کوریکولوم های آموزشی با رویکرد کیفی سازی تجارب یادگیری است زیرا کوچکترین اشتباه آموزشی در یاددهی و یادگیری حاضر فراگیران نظام سلامت می تواند منجر به رخداد بزرگترین اشتباهات عملیاتی در آینده فارغ التحصیلان نظام سلامت گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیاتی، زهرا، رسولی، عصمت، و سلیمی، لادن. (1399). مروری بر کیفیت تجارب یادگیری موثر فراگیران در دانشگاه های علوم پزشکی. تعالی بالینی، 10(3 )، 30-40. SID. https://sid.ir/paper/385377/fa

    Vancouver: کپی

    حیاتی زهرا، رسولی عصمت، سلیمی لادن. مروری بر کیفیت تجارب یادگیری موثر فراگیران در دانشگاه های علوم پزشکی. تعالی بالینی[Internet]. 1399؛10(3 ):30-40. Available from: https://sid.ir/paper/385377/fa

    IEEE: کپی

    زهرا حیاتی، عصمت رسولی، و لادن سلیمی، “مروری بر کیفیت تجارب یادگیری موثر فراگیران در دانشگاه های علوم پزشکی،” تعالی بالینی، vol. 10، no. 3 ، pp. 30–40، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button