مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر ارتقای برند یزد به عنوان مقصد گردشگری سلامت با رویکرد نگاشت شناختی فازی

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 33

چکیده

 زمینه و اهداف: امروزه بیمارستان های چندملیتی, قیمت های رقابتی, کیفیت بین المللی استانداردهای جهانی و نزدیک شدن سطح تکنولوژی های تخصصی از جمله مصادیق جهانی شدن سلامت می باشند به طوری که کشورها در جذب گردشگران درمانی با یکدیگر رقابت می کنند. هدف این مطالعه, شناسایی عوامل موثر بر ارتقای برند یزد به عنوان مقصد گردشگری سلامت می باشد. مواد و روش ها: این پژوهش از لحاظ روش پژوهش ترکیبی و از نظر هدف کاربردی و از حیث جمع آوری داده ها توصیفی است. عوامل موثر بر ارتقای برند یزد به عنوان مقصد گردشگری سلامت براساس مرور متون شناسایی شده و به تایید شامل 15 نفر از خبرگان حوزه ی گردشگری سلامت که حداقل دارای 5 سال سابقه ی کاری می باشند, رسید. سپس پرسش نامه ای ماتریسی تهیه و در اختیار 123 نفر از گردشگرانی که به منظور دریافت خدمات سلامت به استان یزد سفر کرده بودند, قرار گرفت و در نهایت داده های حاصل از نظر گردشگران سلامت با استفاده از ابزارها و تکنیک های نگاشت شناختی فازی تحلیل شدند و مدل نهایی پژوهش توسط تحلیل شبکه های اجتماعی ترسیم شد. یافته ها: یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده های نظرات خبرگان حاکی از آن است که عوامل اعتبار, عملکرد برند و بازاریابی گردشگری سلامت نسبت به سایر عوامل از مرکزیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا میزان مجموع تاثیرگذاری و تاثیرپذیری این عوامل نسبت به سایر عوامل بیشتر می باشد که در نتیجه باید توجه بیشتری به این عوامل نمود. نتیجه گیری: تصویر مقصد, دارای نقش قابل توجهی در فرایند تصمیم گیری و انتخاب مقصد دارد که با افزایش تعداد مقاصد گردشگری جدید در سراسر جهان, موجب اهمیت روزافزون بخش خدمات درمانی در راستای ارتقای گردشگری سلامت و توجه به برند مقصد گردشگری شده است که به منظور ارتقای برند گردشگری سلامت توجه به سه عامل اعتبار, عملکرد برند و بازاریابی در اولویت این پژوهش قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زحمتکش سردوراهی، مهدیه، محمدپور شیرازی، فاطمه، آردیان، آرام، سیادتان، محمد، و هاشمی، سیده نوشین. (1400). عوامل موثر بر ارتقای برند یزد به عنوان مقصد گردشگری سلامت با رویکرد نگاشت شناختی فازی. تصویر سلامت، 12(1 )، 24-33. SID. https://sid.ir/paper/385725/fa

    Vancouver: کپی

    زحمتکش سردوراهی مهدیه، محمدپور شیرازی فاطمه، آردیان آرام، سیادتان محمد، هاشمی سیده نوشین. عوامل موثر بر ارتقای برند یزد به عنوان مقصد گردشگری سلامت با رویکرد نگاشت شناختی فازی. تصویر سلامت[Internet]. 1400؛12(1 ):24-33. Available from: https://sid.ir/paper/385725/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه زحمتکش سردوراهی، فاطمه محمدپور شیرازی، آرام آردیان، محمد سیادتان، و سیده نوشین هاشمی، “عوامل موثر بر ارتقای برند یزد به عنوان مقصد گردشگری سلامت با رویکرد نگاشت شناختی فازی،” تصویر سلامت، vol. 12، no. 1 ، pp. 24–33، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button