مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

515
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارزش ویژه برند و هویت تیمی هواداران بر گسترش برند تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, بررسی تاثیر ارزش ویژه برند و هویت تیمی هواداران بر گسترش برند تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را شامل می شد. نمونه آماری تحقیق تماشاچیان حاضر در شهرآورد تهران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس, در آذرماه 1393 بود. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود و براساس جدول مورگان, تعداد 400 پرسشنامه بین هواداران توزیع شد که از این تعداد, 340 پرسشنامه صحیح و کامل بازگردانده شد. ابزار تحقیق پرسشنامه ای در سه بخش ارزش ویژه برند, هویت تیمی هواداران و گسترش برند بود. روایی و پایایی پرسشنامه, قبل از استفاده بررسی و تایید شد. از تحلیل عاملی تاییدی برای بررسی روایی سازه پرسشنامه و از مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل, برای بررسی روابط میان متغیرها و ارایه مدل تحقیق استفاده شد. نتایج آزمون مدل تحقیق نشان داد که برازش مدل با داده ها مناسب است, ضریب تاثیر ارزش ویژه برند بر هویت تیمی هواداران (74/0) و بر گسترش برند دو تیم استقلال و پرسپولیس (54/0) معنا دار بود, همچنین ضریب تاثیر هویت تیمی هواداران بر گسترش برند دو تیم (46/0) معنادار بود. در مجموع می توان گفت ارزش ویژه برند و هویت تیمی هواداران دو عامل مهم مووثر بر گسترش برند هستند که مدیران باشگاه ها برای موفقیت گسترش برند باید سعی در ارتقای آنها داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنسبردی، علی، خبیری، محمد، جلالی فراهانی، مجید، و گودرزی، محمود. (1399). تاثیر ارزش ویژه برند و هویت تیمی هواداران بر گسترش برند تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 12(4 )، 9-21. SID. https://sid.ir/paper/385843/fa

    Vancouver: کپی

    بنسبردی علی، خبیری محمد، جلالی فراهانی مجید، گودرزی محمود. تاثیر ارزش ویژه برند و هویت تیمی هواداران بر گسترش برند تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1399؛12(4 ):9-21. Available from: https://sid.ir/paper/385843/fa

    IEEE: کپی

    علی بنسبردی، محمد خبیری، مجید جلالی فراهانی، و محمود گودرزی، “تاثیر ارزش ویژه برند و هویت تیمی هواداران بر گسترش برند تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 12، no. 4 ، pp. 9–21، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385843/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button