مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روایت پژوهی تجربه مدیریت خشم در سازمان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 30

چکیده

 سازمان ها به صورت بالقوه دارای زمینه های متعددی برای خشم هستند؛ لذا انتظار می رود کارکنان به اشکال مختلف خشم را تجربه کنند. هدف این پژوهش فهم تجارب مدیریت خشم توسط کارکنان بانک مرکزی می باشد. روش این تحقیق روایت پژوهی کیفی است. داده ها از طریق مراجعه به مستندات سازمانی و مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شدند. برای تحلیل داده های تحقیق, ابتدا از روش تحلیل تم علل و راهکارهای مدیریت خشم شناسایی گردیدند و سپس براساس ساختار پیرنگ روایت کلی استخراج شد. مرور داستانهای مشارکت کنندگان نشان می دهد برخی از عوامل بروز خشم مانند ویژگیهای شخصیتی, تعارضات میان فردی, محدودیتهای محیط کاری و ماهیت ستادی کار جامعه هدف در طول زمان ثابت بوده اند؛ لیکن با توجه به تغییرات دهه اخیر در ترکیب کارکنان, برخی از علل تجربه خشم توسط اعضای فعلی سازمان عبارتند از: تنوع فرهنگی و نسلی کارکنان و عدم اثربخشی مدیریت منابع انسانی از جمله جذب و مدیریت جانشین پروری و ارتقا. ضمنا یافته ها نشان می دهند که راهکارهای سازمانی و مدیریتی, تقویت نگرشهای مثبت, آموزش و فرهنگ سازی پذیرش تنوع می تواند به مدیریت خشم در سازمان کمک کنند. متغیرهای تعدیلگر نیز شامل تجربیات پیشین, ویژگیهای شخصیتی, پست و تحصیلات می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پنبه چی، راحله، و قلی پور، آرین. (1399). روایت پژوهی تجربه مدیریت خشم در سازمان. مطالعات رفتار سازمانی، 9(3 (پیاپی 35) )، 1-30. SID. https://sid.ir/paper/385861/fa

    Vancouver: کپی

    پنبه چی راحله، قلی پور آرین. روایت پژوهی تجربه مدیریت خشم در سازمان. مطالعات رفتار سازمانی[Internet]. 1399؛9(3 (پیاپی 35) ):1-30. Available from: https://sid.ir/paper/385861/fa

    IEEE: کپی

    راحله پنبه چی، و آرین قلی پور، “روایت پژوهی تجربه مدیریت خشم در سازمان،” مطالعات رفتار سازمانی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 35) ، pp. 1–30، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button