مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

893
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اجرای برنامه آموزشی مبتنی بر یادگیری موقعیتی و تعیین اثر مداخله ای آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 152

چکیده

 عدم توانایی استفاده از آموخته ها در موقعیت های حرفه ای, یکی از مهم ترین مشکلاتی است که دانش آموختگان دانشگاه ها با آن روبه رو هستند. متخصصان آموزشی برای حل این مشکل, یادگیری موقعیتی را پیشنهاد می کنند. این پژوهش با هدف تعیین اثر مداخله ای یادگیری موقعیتی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شده است. فرضیه های پژوهش عبارتند از: 1. یادگیری موقعیتی موجب افزایش انگیزش تحصیلی دانشجویان می شود. 2. یادگیری موقعیتی موجب افزایش پیشرفت تحصیلی دانشجویان می شود. 34 دانشجوی سال سوم کارشناسی رشته روان شناسی در برنامه های آموزشی شرکت کردند. تخصیص کلاس ها به برنامه های آموزشی مداخله و شاهد به صورت تصادفی انجام شد. در گروه مداخله, برنامه یادگیری موقعیتی به روش های الکترونیکی, غیر الکترونیکی, همزمان و ناهمزمان اجرا شد و در گروه شاهد, برنامه آموزش مبتنی بر سخنرانی به صورت همزمان و غیر الکترونیکی در کلاس حضوری اجرا شد. گردآوری اطلاعات از طریق آزمون پیشرفت تحصیلی و فرم کوتاه پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی مک اینرنی و سینکلایر در دو نوبت پیش از آموزش و پس از آموزش انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق آزمون های آماری من ویتنی و ویل کاکسون به وسیله نرم افزار اس پی اس اس ویرایش 15 انجام شد. نتایج نشان دادند که یادگیری موقعیتی, موجب افزایش انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان شده و می تواند به عنوان روشی مناسب در برنامه های آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعیمی حسینی، فخرالزمان، زارع، حسین، هرمزی، محمود، شقاقی، فرهاد، و کاوه، محمدحسین. (1390). طراحی و اجرای برنامه آموزشی مبتنی بر یادگیری موقعیتی و تعیین اثر مداخله ای آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 3(1 (پیاپی 2-60))، 131-152. SID. https://sid.ir/paper/385920/fa

    Vancouver: کپی

    نعیمی حسینی فخرالزمان، زارع حسین، هرمزی محمود، شقاقی فرهاد، کاوه محمدحسین. طراحی و اجرای برنامه آموزشی مبتنی بر یادگیری موقعیتی و تعیین اثر مداخله ای آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 2-60)):131-152. Available from: https://sid.ir/paper/385920/fa

    IEEE: کپی

    فخرالزمان نعیمی حسینی، حسین زارع، محمود هرمزی، فرهاد شقاقی، و محمدحسین کاوه، “طراحی و اجرای برنامه آموزشی مبتنی بر یادگیری موقعیتی و تعیین اثر مداخله ای آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 3، no. 1 (پیاپی 2-60)، pp. 131–152، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385920/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button