مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

936
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

971
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه اشتغال مادر با شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 61

چکیده

 مقدمه: اشتغال مادر و تاثیر آن در شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی فرزند از موضوعات مورد توجه در جوامع پیشرفته بوده و امروزه در بسیاری از کشورها که زنان وارد بازار کار شده اند مورد توجه ویژه قرار گرفته است. هدف این مطالعه تعیین رابطه اشتغال مادر با شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دوره اول ابتدایی است. روش ها: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل دانش آموزان دوره اول ابتدایی ناحیه 2 شهر ری در سال تحصیلی 96-1395 به تعداد 10120 بوده که از میان آنان 370 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه های شادکامی آکسفورد و خودکارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر شاخص های آمار توصیفی, از آزمون های همبستگی دو رشته ای نقطه ای, همبستگی پیرسون و آزمون تی استفاده شده است. یافته ها: با توجه به نتایج تجزیه و تحلیل داده ها, بین اشتغال مادر با شادکامی دانش آموزان رابطه معناداری وجود ندارد (074/0<, 075/0R=p). بین اشتغال مادر باخودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان نیز رابطه معناداری وجود ندارد (477/0P<, 003/=0R). تفاوت معناداری بین شادکامی دانش آموزان بر اساس اشتغال مادر (481/0<, 448/1T=p), و تفاوت معنادار بین خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان بر اساس اشتغال مادر(231/0p<, 059/0T=p) وجود ندارد. همچنین بعنوان یافته جانبی, بین سن با شادکامی دانش آموزان (384/0<, 015/0-R=p) و بین سن با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان (104/0<, 066/0R=p) رابطه معناداری وجود ندارد. نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که بین اشتغال مادر با شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین بین شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان بر اساس اشتغال مادر تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جاهد، حسینعلی، حسینی، سیده اسما، طغیانی دولت آبادی، زهرا، و عبدالملکی، شایسته. (1399). رابطه اشتغال مادر با شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(1 )، 53-61. SID. https://sid.ir/paper/386280/fa

    Vancouver: کپی

    جاهد حسینعلی، حسینی سیده اسما، طغیانی دولت آبادی زهرا، عبدالملکی شایسته. رابطه اشتغال مادر با شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(1 ):53-61. Available from: https://sid.ir/paper/386280/fa

    IEEE: کپی

    حسینعلی جاهد، سیده اسما حسینی، زهرا طغیانی دولت آبادی، و شایسته عبدالملکی، “رابطه اشتغال مادر با شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 1 ، pp. 53–61، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button