مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

318
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ویژگی ثبات قدم دانشجویان در موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیک با استفاده از مدل مکلین و دلون (مورد مطالعه: مرکزآموزش های الکترونیک دانشگاه گیلان)

صفحات

 صفحه شروع 299 | صفحه پایان 326

چکیده

 هدف امروزه استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیک افزایش چشم گیری داشته است, به طوری که بسیاری از دانشگاه ها و موسسات و سازمان ها به آموزش مجازی با استفاده از این سیستم ها روی آورده اند. از این رو نیاز به بررسی عوامل موثر بر موفقیت این سیستم ها روز به روز احساس می شود. مطالعات پیشین نشان می دهد که, عوامل روان شناختی کاربران یکی از عوامل تاثیرگذار بر میزان موفقیت این سیستم هاست. این پژوهش به بررسی تاثیر یکی از ویژگی روان شناختی کاربران به نام ثبات قدم بر موفقیت سیستم یادگیری الکترونیک در یک مرکز آموزش مجازی پرداخته است. به این منظور متغیر ثبات قدم به مدل موفقیت سیستم های اطلاعات مکلین و دلون وارد شده است. مواد و روش ها: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و نوع توصیفی-تحلیلی است. روش جمع آوری اطلاعات نیز میدانی و پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 310 نفر از دانشجویان مرکز آموزش های الکترونیک دانشگاه گیلان هستند که حجم نمونه براساس فرمول کوکران 173 نفر در نظر گرفته شد. برای جمع آوری داده ها در این پژوهش از پرسش نامه استاندارد و بومی شده اقتباس شده از مطالعه داکورث و کوین (2009) و آپریکیو و همکارانش (2016) استفاده شده است. برای تشخیص رابطه علی بین متغیرهای مستقل و وابسته نیز ضمن بهره از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و بکارگیری حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزار SmartPlS3 به تحلیل آماری داده های گردآوری پرداخته شده است. بحث و نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان می دهند که ثبات قدم کاربران بر استفاده آن ها از سیستم یادگیری الکترونیک و رضایت کاربران بر سیستم تاثیر دارد. هم چنین سایر ابعاد ساختاری مدل موفقیت مکلین و دلون نیز مورد تایید قرار گرفتند. از این رو برای ارتقا استفاده و رضایت کاربران از سیستم پیشنهاد می شود که به ویژگی های روان شناختی آن ها توجه و از آن در جهت سفارشی سازی پروفایل های کاربران استفاده گردد. هم چنین در ارزیابی روانی و مشاوره تحصیلی دانشجویان ویژگی ثبات قدم در نظر گرفته شده و آموزش هایی در جهت تقویت آن اعمال گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی واجارگاه، زینب، و فضلی، صفر. (1399). بررسی تاثیر ویژگی ثبات قدم دانشجویان در موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیک با استفاده از مدل مکلین و دلون (مورد مطالعه: مرکزآموزش های الکترونیک دانشگاه گیلان). مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 13(2 (پیاپی 25) )، 299-326. SID. https://sid.ir/paper/386324/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی واجارگاه زینب، فضلی صفر. بررسی تاثیر ویژگی ثبات قدم دانشجویان در موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیک با استفاده از مدل مکلین و دلون (مورد مطالعه: مرکزآموزش های الکترونیک دانشگاه گیلان). مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1399؛13(2 (پیاپی 25) ):299-326. Available from: https://sid.ir/paper/386324/fa

    IEEE: کپی

    زینب قاسمی واجارگاه، و صفر فضلی، “بررسی تاثیر ویژگی ثبات قدم دانشجویان در موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیک با استفاده از مدل مکلین و دلون (مورد مطالعه: مرکزآموزش های الکترونیک دانشگاه گیلان)،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 13، no. 2 (پیاپی 25) ، pp. 299–326، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386324/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button