مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد مجموعه فارسی بیاموزیم

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 174

چکیده

 با وجود تنوع منابع الکترونیک, کتاب درسی همچنان اصلی ترین ابزار آموزش زبان محسوب می شود و نقد و بررسی این کتاب ها می تواند کیفیت آموزش را ارتقا دهد. مقاله حاضر با روش اسنادی-انتقادی و بر اساس مجموعه ای از شاخص ها و معیارهای ارزیابی کتاب های درسی دانشگاهی, به نقد و بررسی ویراست دوم از جلد نخست مجموعه فارسی بیاموزیم پرداخته است. با توجه به پنج محور نقد ساختاری, محتوایی, زبانی, روشی و فرهنگی-اجتماعی, از مزایای این اثر می توان به شیوه کلی آموزش الفبا, ارایه تمرین های ابداعی, انتخاب عنوان های کاربردی و طرح موضوع های مفید در محتوای درس ها اشاره کرد و از معایب آن باید عدم انسجام ساختاری کتاب در ترتیب آموزش حروف و مطالب دستوری و فقدان فهرست منابع و نقص فهرست مطالب را نام برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خویینی، عصمت، پارسانسب، محمد، و کرمانی، ناصر. (1399). نقد مجموعه فارسی بیاموزیم. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 20(4 )، 151-174. SID. https://sid.ir/paper/386416/fa

    Vancouver: کپی

    خویینی عصمت، پارسانسب محمد، کرمانی ناصر. نقد مجموعه فارسی بیاموزیم. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1399؛20(4 ):151-174. Available from: https://sid.ir/paper/386416/fa

    IEEE: کپی

    عصمت خویینی، محمد پارسانسب، و ناصر کرمانی، “نقد مجموعه فارسی بیاموزیم،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 20، no. 4 ، pp. 151–174، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386416/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button