مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به تعهد حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه: تعهد حرفه ای از مهمترین عوامل تعیین کننده ی شایستگی افراد ارایه کننده ی خدمات سلامت است که موجب ایجاد اعتماد بین کادر پزشکی با بیمار و جامعه می شود. پرستاری با توجه به ماهیت کاری آن به عنوان یک حرفه ی مبتنی بر ارزش های اخلاقی می باشد و اگر این بعد حرفه مورد غفلت قرار گیرد کارآیی پرستاران در مراقبت از بیماران دچار خلاء مهمی می شود. در این مطالعه تلاش بر این است تا وضعیت دانش و نگرش به تعهد حرفه ای در بین دانشجویان پرستاری مورد بررسی قرار گیرد. روش کار: این مطالعه به صورت توصیفی-تحلیلی در سالتحصیلی 98-1397 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انجام شد. جهت جمع آوری داده از پرسشنامه ی دانش تعهد حرفه ای که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته است استفاده شد. جمعیت هدف در این مطالعه دانشجویان پرستاری مشغول به تحصیل در ترم های اول تا هفتم بود. نمونه گیری به روش سرشماری (n=270) انجام گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 20 و کار برد آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار, فراوانی و. . . ) و آمار استنباطی شامل آزمون تی مستقل, one way ANOVA و رگرسیون خطی انجام شد. یافته ها: در مجموع 215 نفر از دانشجویان پرستاری در این مطالعه مشارکت کردند (درصد مشارکت 6/79%). میانگین امتیاز دانش تعهد حرفه ای در دانشجویان شرکت کننده 5. 83 از 10 محاسبه گردید. بیشترین امتیاز برای دانشجویان ترم اول و کمترین امتیاز برای دانشجویان ترم پنجم بود. نتایج تحلیل رگرسیون خطی نشان داد با کنترل متغیرهای جنسیت و سن؛ متغیرهای ترم تحصیلی و آشنایی قبلی با واژه تعهد حرفه ای ارتباط معنی دار و معکوسی با میانگین امتیاز دانش تعهد حرفه ای دانشجویان داشت. نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد میانگین امتیاز دانش تعهد حرفه ای در بین دانشجویان پرستاری در سطح قابل قبولی نمی باشد. دانشجویان پرستاری نیازمند آموزش های مداوم و موثر در خصوص دانش تعهد حرفه ای هستند که در ادامه بتوانند بر اساس اصول تعهد حرفه ای با بیماران رفتار کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امینی، میثم، بخشی، فائزه، علیزاده، مهسا، سعادتی، محمد، و امینی، حسن. (1399). ارزیابی نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به تعهد حرفه ای. پژوهش پرستاری، 15(2 )، 58-66. SID. https://sid.ir/paper/386575/fa

    Vancouver: کپی

    امینی میثم، بخشی فائزه، علیزاده مهسا، سعادتی محمد، امینی حسن. ارزیابی نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به تعهد حرفه ای. پژوهش پرستاری[Internet]. 1399؛15(2 ):58-66. Available from: https://sid.ir/paper/386575/fa

    IEEE: کپی

    میثم امینی، فائزه بخشی، مهسا علیزاده، محمد سعادتی، و حسن امینی، “ارزیابی نگرش دانشجویان پرستاری نسبت به تعهد حرفه ای،” پژوهش پرستاری، vol. 15، no. 2 ، pp. 58–66، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386575/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button