مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

817
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل توسعه ورزش دانش آموزی ایران

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف این پژوهش, طراحی مدل ساختاری توسعه ورزش دانش آموزی بود. روش پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کارشناسان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش, ادارات کل استان ها, مناطق و شهرستان ها, فدراسیون ورزش های دانش آموزی و معلمان تربیت بدنی بودند. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت جهت مدل سازی معادلات ساختاری (249 نفر) انتخاب و نظرخواهی شدند. براساس مطالعه نظری و مصاحبه با متخصصان, پرسشنامه محقق ساخته ای تنظیم گردید و با استفاده از نظر متخصصان روایی (محتوایی), پایایی (آلفای کرونباخ) و اعتبار عاملی (برازش مدل) تایید شد. از روش مدل سازی معادلات ساختاری (نرم افزار PLS) جهت تحلیل یافته ها استفاد شد. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل استراتژی ها, فرآیندها و مسیرها دارای اثر مستقیم و معنی داری بر پیامدهای توسعه می باشند و عامل ذینفعان نیز از طریق استراتژی ها بر پیامدهای توسعه اثر دارد. بر اساس نتایج پژوهش می توان بیان کرد که توسعه ورزش دانش آموزی فرآیندی پویا است و برای تحقق آن و حصول پیامدهای توسعه, ذینفعان, استراتژی ها, فرایندها و مسیرهای توسعه ورزش با هم عمل می کنند. از اینرو سیاست گذاران و برنامه ریزان باید به هنگام تدوین سیاست ها و برنامه های توسعه ورزش دانش آموزی به ذینفعان, استراتژی ها, فرایندها و مسیرهای توسعه ورزش توجه کنند و آنها را مد نظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی کالار، اکبر، همتی نژاد، مهرعلی، و رمضانی نژاد، رحیم. (1399). طراحی مدل توسعه ورزش دانش آموزی ایران. پژوهش در ورزش تربیتی، 8(18 )، 41-62. SID. https://sid.ir/paper/386747/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی کالار اکبر، همتی نژاد مهرعلی، رمضانی نژاد رحیم. طراحی مدل توسعه ورزش دانش آموزی ایران. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1399؛8(18 ):41-62. Available from: https://sid.ir/paper/386747/fa

    IEEE: کپی

    اکبر میرزایی کالار، مهرعلی همتی نژاد، و رحیم رمضانی نژاد، “طراحی مدل توسعه ورزش دانش آموزی ایران،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 8، no. 18 ، pp. 41–62، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386747/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button