مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی ابعاد مؤثر بر تجربة مشتری در محیط های خرده فروشی؛ مطالعة موردی: فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 200

چکیده

 خلق تجربة عالی برای مشتری یکی از اهداف اصلی محیط های خرده فروشی امروزی است و انجام چنین کاری امکان خلق یک مزیت رقابتی پایدار را برای فروشگاه ها فراهم می کند؛ بنابراین مدیریت تجربة مشتری در تعامل با فروشگاه نقش بسزایی در بهبود رابطة طولانی تر و با ارزش تر با آن خواهد داشت. تاکنون دربارة مفهوم تجربة مشتریان پژوهش های زیادی انجام نشده است؛ بنابراین هدف این پژوهش شناسایی و رتبه بندی ابعاد مؤثر بر تجربة مشتری در محیط های خرده فروشی است. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات, توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش شامل آن دسته از مشتریان فروشگاه های افق کوروش شهر مشهد است که در تیر 1398 از این فروشگاه خرید کرده اند. از این جامعه, نمونه ای به حجم 400 نفر از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. روایی پرسشنامه به کمک خبرگان و روایی سازه سنجیده شد و پایایی آن نیز با آلفای کرونباخ تأیید شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش و استخراج ابعاد از تحلیل عاملی اکتشافی, برای بررسی و تأیید ابعاد شناسایی شده از روش تحلیل عاملی تأییدی و اولویت بندی آن از آنتروپی شانون به ترتیب در نرم افزارهای آماری SPSS, LISREL و EXCEL استفاده شده است. یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد ابعاد مؤثر بر تجربة مشتری در محیط های خرده فروشی شامل هشت بعد است که از نظر پاسخ دهندگان بعد تجربة صرف زمان ادراک شده در رتبة اول اهمیت قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، نوید، غفاری، محمد، فرمانی، مهدی، و زندی نسب، مصطفی. (1398). شناسایی و اولویت بندی ابعاد مؤثر بر تجربة مشتری در محیط های خرده فروشی؛ مطالعة موردی: فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(3 (پیاپی 34) )، 179-200. SID. https://sid.ir/paper/386795/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی نوید، غفاری محمد، فرمانی مهدی، زندی نسب مصطفی. شناسایی و اولویت بندی ابعاد مؤثر بر تجربة مشتری در محیط های خرده فروشی؛ مطالعة موردی: فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛9(3 (پیاپی 34) ):179-200. Available from: https://sid.ir/paper/386795/fa

    IEEE: کپی

    نوید شفیعی، محمد غفاری، مهدی فرمانی، و مصطفی زندی نسب، “شناسایی و اولویت بندی ابعاد مؤثر بر تجربة مشتری در محیط های خرده فروشی؛ مطالعة موردی: فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 9، no. 3 (پیاپی 34) ، pp. 179–200، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386795/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button