مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

593
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

519
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه آموزش مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 199

چکیده

 مقدمه: بهبود کیفیت آموزش مامایی برای ارتقاء سلامت مادران و نوزادان حیاتی است. این مطالعه با هدف ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام شده است. روش کار: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1396 در گروه آموزشی رشته مامایی انجام شد. جامعه پژوهش شامل 36 دانشجوی مامایی, 16 دانش آموخته مامایی, 6 کارفرمایی فارغ التحصیلان, مسئول EDO, رئیس دانشکده و کلیه اعضای هیئت علمی (11 نفر) بود. نمونه گیری در بخش اعضای هیئت علمی به صورت سرشماری و بقیه واحدهای پژوهش به صورت در دسترس انجام شد. ابزارگردآوری داده ها پرسشنامه, فرم مشاهده و چک لیست بود. برای تعیین نقاط قوت و ضعف درحوزههای مورد بررسی از دامنه زیراستفاده شده است. نتایج داده های کمتر از 50% نامطلوب, داده های بین 80-50 درصد نسبتا مطلوب و داده های بالاتر از 80 درصد مطلوب در نظر گرفته شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS آزمون های آماری توصیفی شامل فراوانی و درصد, میانگین و جمع کل انجام شد. یافته ها: نتایج ارزیابی درونی گروه مامایی نشان می دهد در کل حوزه های نه گانه مورد بررسی, این گروه از مجموع امتیاز کل حوزه ها 828 امتیاز, 689 امتیار معادل 21/83 درصد را کسب نموده است که با توجه به استاندارد گوردمن در سطح مطلوب قرار دارد. وضعیت گروه مامایی در حوزه های رسالت واهداف آموزشی, مدیریت و سازماندهی برنامه های آموزشی, هیات علمی و سنجش و ارزیابی در جایگاه مطلوبی قرار دارد. اما در حوزه های دانشجویان, منابع آموزشی, پژوهشی و دانش آموخته گان در سطح نسبتا مطلوبی قرار دارد. نتیجه گیری: گرچه وضعیت گروه مامایی با توجه به امتیازات کسب شده مطلوب بود, اما حوزه های دانشجویان و دانش آموختگان نیازمند توجه بیشتری است. لذا اقدامات لازم جهت رفع نقاط ضعف به ویژه در دو حوزه مذکور ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سرشتی، منیژه، بناییان، شایسته، دلارام، معصومه، کاظمیان، افسانه، صفدری ده چشمه، فرانک، کرمی دهکردی، اکرم، رییسی، زیبا، رئیسی، مرضیه، دادخواه، نرجس، توکل، زینب، و جمالی، صدیقه. (1397). ارزیابی درونی گروه آموزش مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(5 )، 191-199. SID. https://sid.ir/paper/387246/fa

    Vancouver: کپی

    سرشتی منیژه، بناییان شایسته، دلارام معصومه، کاظمیان افسانه، صفدری ده چشمه فرانک، کرمی دهکردی اکرم، رییسی زیبا، رئیسی مرضیه، دادخواه نرجس، توکل زینب، جمالی صدیقه. ارزیابی درونی گروه آموزش مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(5 ):191-199. Available from: https://sid.ir/paper/387246/fa

    IEEE: کپی

    منیژه سرشتی، شایسته بناییان، معصومه دلارام، افسانه کاظمیان، فرانک صفدری ده چشمه، اکرم کرمی دهکردی، زیبا رییسی، مرضیه رئیسی، نرجس دادخواه، زینب توکل، و صدیقه جمالی، “ارزیابی درونی گروه آموزش مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 5 ، pp. 191–199، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387246/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا