Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

433
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای پذیرش سیستم آموزش الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی قزوین

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 70

چکیده

 با گسترش اینترنت و شیوع ویروس کرونا, محیط های یادگیری الکترونیکی و آموزش مبتنی بروب, رشد و تکامل زیادی در سال ها و ماه های اخیر تجربه کرده است, لیکن این نوع آموزش با چالش های زیادی مواجه است. مهم ترین این چالش ها به استفاده از الگوهای یادگیری, مدل سازی رفتار دانشجویی, ارزیابی پشتیبانی و بازخورد دانشجو, برنامه ریزی درسی, تعیین توالی و پشتیبانی مدرسان, بر می گردد. یکی از راه های مقابله با این چالش ها, یافتن عوامل موثر در پذیرش و ارتقاء کیفیت آموزش در سیستم های یادگیری, کشف قوانین و الگوهای آموزشی و استفاده از آنها در پیشگویی نتایج آینده است. هدف از این تحقیق شناسایی و معرفی عوامل موثر در پذیرش آموزش الکترونیکی بر اساس مدل پذیرش فناوری است. بدین منظور با بررسی مطالعات صورت گرفته در این زمینه, متغیرهایی از جمله خودکارآمدی کامپیوتر, کیفیت محتوا, پشتیبانی از سیستم, طراحی رابط کاربری, ابزارهای فناوری و اضطراب کامپیوتر به عنوان عوامل موثر بر پذیرش سیستم آموزش الکترونیک, استخراج شدند و بر اساس آنها, مدل مفهومی تحقیق شکل گرفت. برای سنجش مدل و ارتباط های بین متغیرهای مدل, پرسشنامه ای در اختیار کاربران سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار داده شد. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل معادلات ساختاری درستی تمام فرضیه ها, به جز تاثیر ابزارهای فناوری بر پذیرش سیستم آموزش الکترونیک را تایید کرد. یافته های این تحقیق به مدیران آموزشی دانشگاه و همچنین اساتید مرتبط با این سیستم کمک می کند با ایجاد زمینه های لازم در خصوص اعمال فاکتورهای موثر, دانشجویان را به استفاده بهینه از سیستم ترغیب نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشیدی، حسن، و موحدین، مرضیه. (1399). ارائه مدلی برای پذیرش سیستم آموزش الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی قزوین. رشد فناوری، 16(64 )، 62-70. SID. https://sid.ir/paper/387461/fa

    Vancouver: کپی

    رشیدی حسن، موحدین مرضیه. ارائه مدلی برای پذیرش سیستم آموزش الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی قزوین. رشد فناوری[Internet]. 1399؛16(64 ):62-70. Available from: https://sid.ir/paper/387461/fa

    IEEE: کپی

    حسن رشیدی، و مرضیه موحدین، “ارائه مدلی برای پذیرش سیستم آموزش الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی قزوین،” رشد فناوری، vol. 16، no. 64 ، pp. 62–70، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button