مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

480
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر رفتار ناخوشایند سایر گردشگران بر تجربه کلی گردشگر (مورد مطالعه: رستوران های شهر مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 267 | صفحه پایان 296

چکیده

 هدف اصلی این مطالعه بررسی چگونگی ارزیابی گردشگر ناظر از بدرفتاری سایر گردشگران در محیط خدمات اشتراکی و تأثیر آن بر تجربه کلی گردشگر از تجربه سفر می باشد. آمار و اطلاعات از طریق مصاحبه حضوری و تکمیل پرسش نامه از 411 گردشگر مشهد در سال 1398 به دست آمد. آزمون فرضیات با روش مدل سازی معادلات ساختاری انجام گردید. نتایج مطالعه نشان داد که گردشگران در مواجهه با بدرفتاری سایر گردشگران در یک محیط خدماتی مشترک, از یک فرایند ارزیابی اولیه و ثانویه عبور نموده که رفتار های مقابله ای فعال و غیرفعال را به دنبال خواهد داشت. درک ناتوانی, فریب و تهدید هویت, مهم ترین عوامل شناخت در این رویارویی است. درک فریب, تأثیر مستقیم بر رفتارهای مقابله ای غیرفعال دارد و در نتیجه گردشگر تمایلی به حل مشکل با شرکت ارائه دهنده خدمات را نداشته و ارتباط مشتری-شرکت را بی سروصدا خاتمه می دهد. درک تهدید هویت, تأثیری مستقیم بر قصد تعویض دارد. درک ناتوانی, گردشگر را از حل فوری مشکل دلسرد نموده, درصورتی که هیجانات منفی, تأثیری مستقیم و مثبت بر مقابله فعال دارد. همچنین مشخص گردید که هیجانات منفی گردشگر, تأثیر منفی و معنی داری بر تجربه کلی گردشگر می گذارند. بنابراین ارائه دهندگان خدمت, باید به اهمیت مدیریت تعاملات گردشگر-گردشگر و تأثیر آن بر تجربه کلی گردشگر توجه داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایران فر، سیدمحمدصادق، و رفیعی دارانی، هادی. (1400). تأثیر رفتار ناخوشایند سایر گردشگران بر تجربه کلی گردشگر (مورد مطالعه: رستوران های شهر مشهد). مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(17 )، 267-296. SID. https://sid.ir/paper/387481/fa

    Vancouver: کپی

    ایران فر سیدمحمدصادق، رفیعی دارانی هادی. تأثیر رفتار ناخوشایند سایر گردشگران بر تجربه کلی گردشگر (مورد مطالعه: رستوران های شهر مشهد). مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1400؛9(17 ):267-296. Available from: https://sid.ir/paper/387481/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدصادق ایران فر، و هادی رفیعی دارانی، “تأثیر رفتار ناخوشایند سایر گردشگران بر تجربه کلی گردشگر (مورد مطالعه: رستوران های شهر مشهد)،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 9، no. 17 ، pp. 267–296، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387481/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button