مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نوآوری، عرصه تعامل بازیگران نوآوری با تکنیک های مدیریت نوآوری

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 78

چکیده

 خلاقیت, شناخت مساله, اجرا و ارزش برای حمایت از نوآوری لازم و ضروری هستند و به تنهایی هیچ کدام منجر به نوآوری نخواهند شد. فرد, تیم و یا سازمان ها بدون خلاقیت, قادر به تبدیل یک مساله به فرصت و ایجاد ارزش برای مشتریان خود نیستند. اجرای موفقیت آمیز نیز باعث خلق ارزش و ارزش افزوده خواهد شد که به کلیه بازیگران سود خواهد رساند. مدیران باید به این نکته توجه نمایند که ابزار به تنهایی عامل پیشرفت و ترقی نیست, بلکه باید رابطه تنگاتنگ بین نیاز و مساله ای که ابزار می تواند برطرف کند وجود داشته باشد, هیچ ابزاری بر ابزار دیگر اولویت ندارد, مگر اینکه نیاز خاصی را برطرف کند. این مقاله با چارچوبی منطقی و مطالعه ای دقیق از بین ابزارهای متنوع مورد استفاده مدیران در تکنیک های دهگانه مدیریت نوآوری تعداد 18 ابزار مهم و پرکاربرد حوزه پژوهش که ارزشی بالاتر از میانگین نظر خبرگان کسب نمودند, مورد بررسی قرار می دهد و با مفهوم شناسی ابعاد و مولفه های نوآوری از دیدگاه بازیگران عمده و نقش هر کدام سعی بر روشن نمودن جایگاه هر بازیگر در عرصه مدیریت نوآوری دارد. بین بازیگران و نقش آنان رابطه یک به یک وجود ندارد, ممکن است بازیگران نقش های متنوعی همچون خلق ابزارها, ترفیع کاربران, مساعدت سایر بازیگران را بر عهده بگیرند. 54% دانشگاه را خالق ابزارها و 54% شرکت ها را استفاده کننده ابزارها و تکنیک ها معرفی می نمایند و 61% بر این اعتقاد بوده که شرکت های مشاور بیشترین مساعدت را به شرکت ها در استفاده از تکنیک ها خواهند داشت و 20% بیان نموده که تکنیک ها را به طور موفقیت آمیز در سازمان خود مورد استفاده قرار داده اند که شامل شرکت های صنعتی و شرکت های مشاور می باشند که همبستگی مثبتی بین آن ها وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مندگاری بامکان، علی محمد. (1398). نوآوری, عرصه تعامل بازیگران نوآوری با تکنیک های مدیریت نوآوری. توسعه تکنولوژی صنعتی، 17(38 )، 67-78. SID. https://sid.ir/paper/387723/fa

    Vancouver: کپی

    مندگاری بامکان علی محمد. نوآوری, عرصه تعامل بازیگران نوآوری با تکنیک های مدیریت نوآوری. توسعه تکنولوژی صنعتی[Internet]. 1398؛17(38 ):67-78. Available from: https://sid.ir/paper/387723/fa

    IEEE: کپی

    علی محمد مندگاری بامکان، “نوآوری, عرصه تعامل بازیگران نوآوری با تکنیک های مدیریت نوآوری،” توسعه تکنولوژی صنعتی، vol. 17، no. 38 ، pp. 67–78، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387723/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button