مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی در سازمان های عمومی

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 238

چکیده

 انگیزه ی کارکنان و مدیران بخش عمومی با انگیزه ی همتایان خود در بخش خصوصی متفاوت است. شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی در شهرداری قم به عنوان سازمانی که بیش از 50 درصد از بودجه سالانه خود را از محل منابع غیردولتی تامین می کند, علاوه بر ایجاد ادبیات نظری بومی به ایجاد خدمت رسانی بهتر به شهروندان منجر می گردد. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه استفاده و برای تجزیه و تحلیل آن از تکنیک تحلیل مضمونی استفاده گردید. در این راستا با 13 نفر از مدیران و کارکنان شهرداری قم به روش نیمه ساختار یافته مصاحبه و متون مصاحبه در سه مرحله کدگذاری توصیفی, کدگذاری تفسیری و مضامین فراگیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این تجزیه و تحلیل منجر به شکل گیری 44 کد توصیفی, هشت کد تفسیری و چهار مضمون فراگیر گردید. نتایج نشان داد که اعتقادات و مذهب, عدم تعلق به مادیات, احساسات درونی, ویژگی های فردی, شایسته سالاری و عدالت, ویژگی های شغل, توجه به منافع عمومی و بهبود جایگاه اجتماعی باعث شکل گیری(ایجاد) انگیزه خدمت عمومی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورعزت، علی اصغر، مختاریان پور، مجید، و آذری، حسین. (1399). شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی در سازمان های عمومی. مطالعات رفتار سازمانی، 9(3 (پیاپی 35) )، 215-238. SID. https://sid.ir/paper/387730/fa

    Vancouver: کپی

    پورعزت علی اصغر، مختاریان پور مجید، آذری حسین. شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی در سازمان های عمومی. مطالعات رفتار سازمانی[Internet]. 1399؛9(3 (پیاپی 35) ):215-238. Available from: https://sid.ir/paper/387730/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر پورعزت، مجید مختاریان پور، و حسین آذری، “شناسایی مولفه های انگیزه خدمت عمومی در سازمان های عمومی،” مطالعات رفتار سازمانی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 35) ، pp. 215–238، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387730/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button