مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,074
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل برنامه درسی علوم تجربی پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی براساس سبک های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 194

چکیده

 هدف پژوهش با هدف تحلیل برنامه درسی علوم تجربی پایه های چهارم, پنجم و ششم ابتدایی براساس سبک های یادگیری وارک انجام پذیرفت. مواد و روش ها: پژوهش توصیفی, از نوع تحلیل محتوا با بکارگیری روش آنتروپی شانون است. جامعه آماری شامل برنامه های درسی (هدف, محتوا, روش و ارزشیابی) پایه های چهارم, پنجم و ششم ابتدایی است. نمونه آماری برنامه های درسی علوم تجربی می باشد. برای تحلیل برنامه های درسی موجود (قصد شده) با هر یک از سبک های یادگیری ابتدا اهداف مندرج در کتاب های درسی, سپس محتوا کتاب درسی و برای بررسی روش های پیشنهادی به تحلیل کتاب راهنمای تدریس پرداخته شد. در بخش ارزشیابی, سوالات مطرح شده در کتاب های درسی و راهنمای تدریس تحلیل گردید. ابزار پژوهش, چک لیست وارسی سبک های یادگیری وارک (1998) بود که براساس پیشینه و پرسشنامه سبک های یادگیری وارک تدوین و به منظور حصول اطمینان از پایایی تحلیل های به دست آمده, کدگذاری های تحلیل را در اختیار سه پژوهشگر در رشته برنامه ریزی درسی قرار داده و درصد توافق آن ها برابر 88/0 برآورد شد. بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد در برنامه درسی چهارم و ششم ابتدایی سبک دیداری در رتبه اول و سبک خواندن/ نوشتن در رتبه پنجم قرار دارد اما در برنامه درسی پنجم ابتدایی سبک شنیداری رتبه اول و سبک جنبشی دارای رتبه پنجم می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت سبک ارجح در برنامه های درسی علوم تجربی چهارم و ششم ابتدایی سبک دیداری و در برنامه درسی پنجم ابتدایی سبک شنیداری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب، یوسف، کریمی، سیدبهاالدین، محمودی، فیروز، و بدری گرگری، رحیم. (1399). تحلیل برنامه درسی علوم تجربی پایه های چهارم, پنجم و ششم ابتدایی براساس سبک های یادگیری. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 13(2 (پیاپی 25) )، 177-194. SID. https://sid.ir/paper/387762/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب یوسف، کریمی سیدبهاالدین، محمودی فیروز، بدری گرگری رحیم. تحلیل برنامه درسی علوم تجربی پایه های چهارم, پنجم و ششم ابتدایی براساس سبک های یادگیری. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1399؛13(2 (پیاپی 25) ):177-194. Available from: https://sid.ir/paper/387762/fa

    IEEE: کپی

    یوسف ادیب، سیدبهاالدین کریمی، فیروز محمودی، و رحیم بدری گرگری، “تحلیل برنامه درسی علوم تجربی پایه های چهارم, پنجم و ششم ابتدایی براساس سبک های یادگیری،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 13، no. 2 (پیاپی 25) ، pp. 177–194، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387762/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button