مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ساختاری عملکرد مدیران بر اساس اخلاق حرفه ای با میانجی گری ویژگی های شغلی در مدارس مروج سلامت

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 212

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, تحلیل ساختاری عملکرد مدیران مدارس بر اساس اخلاق حرفه ای با میانجی گری ویژگی های شغلی آنان بود. روش پژوهش از نوع کمی و توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران مدارس مروج سلامت استان آذربایجان شرقی بود. نمونه تحقیق بر اساس جدول مورگان 291 نفر بوده و از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی استفاده شده است. برای اندازه گیری متغیر های تحقیق از پرسشنامه اخلاق حرفه ای (بهاگیر؛ 1390), پرسشنامه ویژگی های شغلی هاکمن و اولدهام (1980) و پرسشنامه محقق ساخته عملکرد مدیران مدارس استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامه ها توسط متخصصان تایید و پایایی آنها به روش آلفاکرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه عملکرد 934/0برای پرسشنامه اخلاق حرفه ای 896/0و برای پرسشنامه ویژگی های شغلی 764/0برآورد شده است. نتایج نشان داد, عملکرد مدیران بر اساس اخلاق حرفه ای با میانجی گری ویژگی های شغلی آنان قابل پیش بینی است (01/0>P). همچنین بین عملکرد مدیران با اخلاق حرفه ای و ویژگی های شغلی رابطه معناداری وجود دارد (01/0>P). با توجه به نقش اخلاق حرفه ای در ارتقاء عملکرد مدیران می توان گفت ارتقاء اخلاق حرفه ای مدیران موجب تحقق ارتقا تسهیل و سلامت دانش آموزان مدارس مروج سلامت می گردد. به منظور تقویت این رابطه از متغیر میانجی ویژگی های شغلی استفاده شده است که پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واپرزه، فهیمه، طالبی، بهنام، و سامری، مریم. (1398). تحلیل ساختاری عملکرد مدیران بر اساس اخلاق حرفه ای با میانجی گری ویژگی های شغلی در مدارس مروج سلامت. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(3 )، 195-212. SID. https://sid.ir/paper/387930/fa

    Vancouver: کپی

    واپرزه فهیمه، طالبی بهنام، سامری مریم. تحلیل ساختاری عملکرد مدیران بر اساس اخلاق حرفه ای با میانجی گری ویژگی های شغلی در مدارس مروج سلامت. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(3 ):195-212. Available from: https://sid.ir/paper/387930/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه واپرزه، بهنام طالبی، و مریم سامری، “تحلیل ساختاری عملکرد مدیران بر اساس اخلاق حرفه ای با میانجی گری ویژگی های شغلی در مدارس مروج سلامت،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 3 ، pp. 195–212، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button