مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی سهمبری ذینفعان در انتخاب مدیران مدارس خراسان رضوی بر مبنای استراتژی تئوری داده- بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 178 | صفحه پایان 209

چکیده

 هدف اصلی پژوهش ارائه الگوی سهم بری ذینفعان در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در آموزش و پرورش خراسان رضوی بود. این پژوهش از نوع کیفی و با استفاده از تئوری داده بنیاد انجام شد. مشارکت کنندگان در این پژوهش از میان مدیران و متخصصان و نخبگان علمی دانشگاه وهمچنین صاحب نظران آموزش وپرورش خراسان انتخاب شدند؛ جمع آوری داده ها از روش نمونه گیری نظری و انجام 19 مصاحبه های ساختاریافته, رو در رو و عمیق بود. مقوله های بدست آمده از فرایند کد گذاری باز پژوهش, ارائه و سپس اجزای فرایند کدگذاری محوری شامل شرایط علی, پدیدیه اصلی, راهبرد ها, زمینه, شرایط مداخله گر و پیامد ها به تفکیک و بر اساس مقوله های زیر مجموعه خود طرح و در نهایت طبق کدگذاری انتخابی به هم پیوند داده شده اند و سیر داستان و یا روایت ارتقاء و انتصاب مدیران در آموزش پرورش ترسیم شد. پژوهشگر یک مقوله محوری را "سهمبری ذینفعان در انتخاب مدیر" انتخاب نمود و آن را در مرکز فرایند انتخاب و انتصاب مدیران آموزش و پرورش قرار داد و سپس دیگر مقوله ها که شامل شرایط علی, راهبردها, شرایط زمینه ای و مداخله گر و پیامد ها بود را به آن ربط داد. نتایج پژوهش نشان داد که پدیده اصلی فرایند مورد مطالعه"سهم بری ذینفعان در انتخاب مدیر" شامل دو مفهوم اصلی می شود, یکی "انتخابی بودن مدیر به جای انتصابی بودن" و "مشارکت ذی نفعان در فرایند انتخاب مدیر" است. اکثر مشارکت کنندگان این اصل را سرآغاز تغییر در آموزش و پرورش می دانند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیجانی، رسول، امین بیدختی، علی اکبر، و مکوندحسینی، شاهرخ. (1398). ارائه الگوی سهمبری ذینفعان در انتخاب مدیران مدارس خراسان رضوی بر مبنای استراتژی تئوری داده- بنیاد. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(4 )، 178-209. SID. https://sid.ir/paper/387936/fa

    Vancouver: کپی

    علیجانی رسول، امین بیدختی علی اکبر، مکوندحسینی شاهرخ. ارائه الگوی سهمبری ذینفعان در انتخاب مدیران مدارس خراسان رضوی بر مبنای استراتژی تئوری داده- بنیاد. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(4 ):178-209. Available from: https://sid.ir/paper/387936/fa

    IEEE: کپی

    رسول علیجانی، علی اکبر امین بیدختی، و شاهرخ مکوندحسینی، “ارائه الگوی سهمبری ذینفعان در انتخاب مدیران مدارس خراسان رضوی بر مبنای استراتژی تئوری داده- بنیاد،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 4 ، pp. 178–209، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387936/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button