مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر درس تفسیر موضوعی قرآن بر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در بعد شناختی (بر اساس کتاب دکتر نصیری)

صفحات

 صفحه شروع 253 | صفحه پایان 270

چکیده

 هدف: این تحقیق به منظور تبیین تأثیر یا عدم تأثیر درس تفسیر موضوعی قرآن روی دانشجویان به منظور ارائه ی راهکارهای کاربردی انجام شده است. روش: روش پژوهش, ترکیبی(آمیخته) از نوع تبیینی(مدل پیگیری تبیین ها) بود؛ بدین صورت که در مرحله ی اول(مرحله ی کمّی) به منظور بررسی تأثیر درس تفسیر موضوعی قرآن در تغییر بعد شناختی دانشجویان از طرح آزمایشی یک گروهی پیش آزمون, پس آزمون استفاده شد. در مرحله ی دوم به منظور تبیین نتایج کمّی, داده های کیفی جمع آوری و تحلیل شد. در نهایت, داده ها توسط گروه تحقیق بررسی شد. جامعه ی آماری تحقیق همه دانشجویان شرکت کننده در کلاسهای تفسیر موضوعی قرآن(نیمسال اول 98-97) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بود. ابزار جمع آوری داده ها, مصاحبه و پرسشنامه بود که با استفاده از آزمون تی وابسته, تحلیل واریانس یک راهه و روش تجزیه وتحلیل دیلکمن بررسی شدند. یافته ها: نتایج بخش کمّی نشان می داد که درس تفسیر موضوعی قرآن تأثیر معناداری در بعد شناختی روی دانشجویان نداشته است. در بخش کیفی, دانشجویان دلایل این امر را ارائه ی تعصب گرایانه مطالب, کمّی بودن مطالب و متن محوری ذکر کردند. نتیجه گیری: لازم است در محتوا و شیوه ارائه ی درس تفسیر موضوعی قرآن کریم بازنگری شود و به شیوه ای انتقادی, سؤال محور و بر اساس نیاز فراگیران با مطالبی عمیق متناسب با فهم دانشجویان ارائه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشایخ، پری، و موسوی، فاطمه. (1400). تأثیر درس تفسیر موضوعی قرآن بر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در بعد شناختی (بر اساس کتاب دکتر نصیری). مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 25(1 (پیاپی 86) )، 253-270. SID. https://sid.ir/paper/388198/fa

    Vancouver: کپی

    مشایخ پری، موسوی فاطمه. تأثیر درس تفسیر موضوعی قرآن بر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در بعد شناختی (بر اساس کتاب دکتر نصیری). مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1400؛25(1 (پیاپی 86) ):253-270. Available from: https://sid.ir/paper/388198/fa

    IEEE: کپی

    پری مشایخ، و فاطمه موسوی، “تأثیر درس تفسیر موضوعی قرآن بر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در بعد شناختی (بر اساس کتاب دکتر نصیری)،” مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، vol. 25، no. 1 (پیاپی 86) ، pp. 253–270، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388198/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button