مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

235
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه مدل رفتار بازخرید بیمه گذاران بیمه زندگی «پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد»

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 54

چکیده

 یکی از چالش های ارتقای ضریب نفوذ و توسعه بیمه زندگی, بازخرید بیمه نامه قبل از سررسید است؛ بنابراین درک صحیح از چرایی, کیفیت و فرایند بازخرید بیمه گذار به شرکت های بیمه در تدوین و اجرای راهبردهای اثربخش به منظور نگهداری بیمه گذار و تداوم قرارداد کمک خواهد کرد. با توجه به نبود مدل جامع رفتاری در زمینه بازخرید بیمه زندگی, پژوهش پیش رو با رویکرد تحقیقات کیفی و استراتژی داده بنیاد با هدف درک و شناخت کامل تر از رفتار بازخرید بیمه زندگی انجام گرفته است. برای جمع آوری داده ها, از مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته با 29 مشارکت کننده, شامل بیمه گذاران, فروشندگان و کارشناسان بیمه زندگی استفاده شد که با روش نمونه گیری نظری (تا تحقق اشباع نظری) انتخاب شده بودند. داده ها در فرایندی رفت وبرگشتی از کدگذاری باز, محوری و انتخابی به استخراج مفاهیم, مقولات و پس از تبیین روابط و یکپارچه سازی به مدل پیشنهادی انجامید. در طی فرایند پژوهش راهبردهای تحلیل پرسش و مقایسه و ابزارهای تحلیل یادآور, دیاگرام و پارادایم برای تحلیل داده ها استفاده شد. مقبولیت پژوهش براساس شاخص های ده گانه کوربین و اشتراوس بررسی شد. به عنوان برون داد پژوهش, مدلی شناختی-روانشناختی از رفتار بازخرید بیمه زندگی در زمینه ای از شرایط خرد و کلان محیطی و شرایط درونی یا فردی ارایه شد که در آن تردید پساخرید متاثر از ابهامات و سوالات بی پاسخ مانده در زمان خرید, ارزیابی های پساخرید, به ویژه ارزیابی ارتباطات و تعاملات بیمه گر, به موازات کنترل رفتاری ادراک شده, نگرشی تردید آلود را باعث می شود که به همراه عوامل موقعیتی به ویژه نیاز مالی و رفتارهای تکانشی, شهودات و سوگیری های شناختی و روانشناختی, بازخرید بیمه زندگی را رقم می زند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بختیارنصرآبادی، حسینعلی، حسن قلی پور، طهمورث، میرا، سیدابوالقاسم، و ودادهیر، ابوعلی. (1398). توسعه مدل رفتار بازخرید بیمه گذاران بیمه زندگی «پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد». تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4 (پیاپی 35) )، 33-54. SID. https://sid.ir/paper/388398/fa

    Vancouver: کپی

    بختیارنصرآبادی حسینعلی، حسن قلی پور طهمورث، میرا سیدابوالقاسم، ودادهیر ابوعلی. توسعه مدل رفتار بازخرید بیمه گذاران بیمه زندگی «پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد». تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛6(4 (پیاپی 35) ):33-54. Available from: https://sid.ir/paper/388398/fa

    IEEE: کپی

    حسینعلی بختیارنصرآبادی، طهمورث حسن قلی پور، سیدابوالقاسم میرا، و ابوعلی ودادهیر، “توسعه مدل رفتار بازخرید بیمه گذاران بیمه زندگی «پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد»،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 4 (پیاپی 35) ، pp. 33–54، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button