مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیرات پیچیدگی های شناختی و استعداد زبان آموزی بر روی کارکرد زبان آموزان ایرانی در فعالیت نامه نگاری

صفحات

 صفحه شروع 180 | صفحه پایان 197

چکیده

 هدف این جستار؛ بررسی تاثیرات اصلی و هم کنشی پیچیدگی شناختی ) Cognitive complexity ( فعالیت های معنا محور) Meaning-based Tasks ( و همچنین استعداد زبان آموزی) Language learning aptitude (به عنوان یک تفاوت فردی روی کارکرد 222 زبان آموز ایرانی, با سطح متوسط زبانی در فعالیت نامه نگاری از لحاظ پیچیدگی لغوی) Lexical complexity (, پیچیدگی ساختاری) Structural complexity (و صحت دستوری) Accuracy ( بوده است. پیچیدگی شناختی فعالیت های معن امحور هم از لحاظ عوامل جهت دهنده ی منابع) Resource-directing factors (و هم از لحاظ عوامل متفرق کننده ی منابع) Resource-dispersing factors (تغییر داده شد. در آغاز, زبان آموزان به صورت تصادفی به سه گروه آزمایشی تقسیم شدند تا هر کدام فعالیت متفاوتی از لحاظ پیچیدگی شناختی دریافت کنند. 07 نفر می شد. سپس در هر گروه, تعدادی مساوی از زبان آموزان با استعداد زبان آموزی بالا تر و پایین تردر, 02, هر گروه به ترتیب شامل 07 دو گروه با زمان برنامه ریزی) Planning time (و بدون زمان برنامه ریزی جای داده شدند. به گروه اول 07 دقیقه زمان برای برنامه ریزی پیش از آغاز نگارش داده شد, در حالیکه گروه دوم بیدرنگ شروع به نوشتن کردند. نتایج آزمون تحلیل واریانس چند متغیری ) MANOVA ) نشان داد که: 0( فراهم کردن زمان برنامه ریزی پیش از انجام فعالیت, موجب افزایش معن ادار پیچیدگی ساختاری شد, 2( افزایش پیچیدگی فعالیت از لحاظ مقدار بار استدلالی ارادی) Intentional reasoning demands ( منجر به افزایش پیچیدگی ساختاری و پیچیدگی لغوی شد, اما تاثیر معن اداری روی صحت دستوری مشاهده نشد, 3( اثر هم کنشی معن اداری بین پیچیدگی شناختی و زمان برنامه ریزی بر روی صحت دستوری دیده شد و 4( تاثیر هم کنشی سه طرفه ای بین استعداد زبان آموز ودیگر متغیر ها بر صحت دستوری مشاهده شد. نتایج این پژوهش می تواند درک ما را از چگونگی مداخله تفاوت های شناختی زبان آموزان در فرایندهای شناختی نگارش فعالیت های تغییر داده شده از لحاظ شناختی افزایش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظهرابی، محمد، و ستارپور، سیمین. (1399). بررسی تاثیرات پیچیدگی های شناختی و استعداد زبان آموزی بر روی کارکرد زبان آموزان ایرانی در فعالیت نامه نگاری. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 10(1 )، 180-197. SID. https://sid.ir/paper/388460/fa

    Vancouver: کپی

    ظهرابی محمد، ستارپور سیمین. بررسی تاثیرات پیچیدگی های شناختی و استعداد زبان آموزی بر روی کارکرد زبان آموزان ایرانی در فعالیت نامه نگاری. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1399؛10(1 ):180-197. Available from: https://sid.ir/paper/388460/fa

    IEEE: کپی

    محمد ظهرابی، و سیمین ستارپور، “بررسی تاثیرات پیچیدگی های شناختی و استعداد زبان آموزی بر روی کارکرد زبان آموزان ایرانی در فعالیت نامه نگاری،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 10، no. 1 ، pp. 180–197، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388460/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button