مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

294
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مؤثر برحاشیه بازاریابی خربزه درشهرستان تایباد

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 210

چکیده

 به نظر بسیاری از کارشناسان موفقیت در افزایش تولید به میزان زیادی به وجود سازمان بازاررسانی و بازاریابی محصولات بستگی داشته و شناخت مسیر بازاررسانی و میزان کارایی آن, به منظور اصلاح و دگرگون ساختن آن ضرورت دارد. در ادبیات بازاریابی محصولات کشاورزی, بازاریابی فعالیتی مهمتر از تولید محسوب می شود و بیشتر بر آن تاکید می شود. هدف این مطالعه بررسی بازاریابی خربزه شهرستان تایباد و عوامل موثر بر آن بوده است. در راستای نیل به اهداف مطالعه, به بررسی حاشیه های بازار خربزه؛ عوامل موثر بر آن و سهم تولید کننده, عمده فروشان و خرده فروشان در بازار پرداخت شد. نتایج نشان داده است به طور میانگین 12 درصد از قیمتی که مصرف کننده می پردازد, مربوط به هزینه های بازاریابی است. میانگین هزینه حاشیه کل بازاریابی خربزه 4715 (ریال) است. تابع حاشیه بازاریابی برای عمده فروشی حاشیه بازاریابی برآورد گردید. همچنین نتایج محاسبات نشان داده است که سهم تولیدکننده از حاشیه کل برابر با 61. 26 درصد می باشد. سهم عمده فروش برابر با 9. 8 درصد و سهم خرده فروشی 87/28 درصد می باشد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محدث حسینی، سیداحمد. (1399). بررسی عوامل مؤثر برحاشیه بازاریابی خربزه درشهرستان تایباد. تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 12(3 (پیاپی 47) )، 189-210. SID. https://sid.ir/paper/388468/fa

    Vancouver: کپی

    محدث حسینی سیداحمد. بررسی عوامل مؤثر برحاشیه بازاریابی خربزه درشهرستان تایباد. تحقیقات اقتصاد کشاورزی[Internet]. 1399؛12(3 (پیاپی 47) ):189-210. Available from: https://sid.ir/paper/388468/fa

    IEEE: کپی

    سیداحمد محدث حسینی، “بررسی عوامل مؤثر برحاشیه بازاریابی خربزه درشهرستان تایباد،” تحقیقات اقتصاد کشاورزی، vol. 12، no. 3 (پیاپی 47) ، pp. 189–210، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388468/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button