مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین الملل یزد

صفحات

 صفحه شروع 194 | صفحه پایان 205

چکیده

 مقدمه: ارزیابی آمادگی یادگیری الکترونیکی از مقدمات توسعه یادگیری الکترونیکی است. این پژوهش با هدف سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین الملل یزد انجام گرفت. روش بررسی: پژوهش حاضر با روش توصیفی-پیمایشی-مقطعی انجام شد. گروه نمونه به حجم 437 نفر متشکل از مدیران, اساتید, کارمندان دانشگاه به روش تصادفی ساده و دانشجویان به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته اقتباسی از چارچوب خان با سه بعد سازمانی, فناوری و تحلیل مخاطبین با روایی مورد تایید اساتید و پایایی به روش همسانی درونی و ضریب آلفای کرونباخ برابر با 0/7 استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین, انحراف استاندارد, انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون t تک گروهی) استفاده شد. 0/05 به عنوان سطح معناداری در نظر گرفته شد. نتایج: با جمع نظر کل گروه نمونه و مقدار آماره tتفاوت میانگین وزنی پاسخ های گروه با نقطه 50 درصدی در بعد سازمانی, فناوری و تحلیل مخاطبین به ترتیب برابر با 4/07, 2/21 و 2/98 و در کل برابر 2/85 بزرگتر از مقدار بحرانی جدول با درجه آزادی 436 با احتمال خطای کمتر از 0/05 است, بنابراین تفاوت معناداری بین میانگین وزنی کل گروه نمونه و نمره 50 وجود داشت, در نتیجه این دانشگاه به حد بیشتر از نقطه 50 درصدی برای آمادگی پیاده سازی یادگیری الکترونیکی دست یافته است. نتیجه گیری: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین الملل یزد آمادگی لازم برای پیاده سازی یادگیری الکترونیکی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مسعودنیا، مهناز. (1399). سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین الملل یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 15(3 )، 194-205. SID. https://sid.ir/paper/388964/fa

    Vancouver: کپی

    مسعودنیا مهناز. سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین الملل یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1399؛15(3 ):194-205. Available from: https://sid.ir/paper/388964/fa

    IEEE: کپی

    مهناز مسعودنیا، “سنجش میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی پردیس بین الملل یزد،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 15، no. 3 ، pp. 194–205، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/388964/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button