مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی محتوای آموزشی نوین مبتنی بر شیوه پدیدارنگاری برای مبحث واکنش های اکسایش-کاهش

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 18

چکیده

 پدیدار نگاری روشی است در زمره روش های پژوهش کیفی که در حیطه پارادایم تفسیری جای دارد. این روش در دهه 1970 در دانشگاه گوتنبرگ سوئد ایجاد شد و هدف آن دستیابی به درکی عمیق از مفاهیم متفاوت یک پدیده در نزد افراد مختلف می باشد. اساس این روش مبتنی بر این اصل است که افراد مختلف می توانند تجارب و یا مفاهیم متفاوتی از یک پدیده دریافت نمایند. استفاده از پدیدار نگاری در علوم تجربی مانند شیمی می تواند به مثابه کشف جنبه های متفاوت این علم باشد. از این رو در تحقیق حاضر ما در تلاش هستیم تا با تلفیق آموزش الکتروشیمی و مبحث واکنش های اکسایش-کاهش و بهره گیری از تجربیات یادگیرندگان به آموزش هرچه بهتر این علم کمک کنیم. محتوایی مبتنی بر پدیدارنگاری طراحی و تدریس شد. پرسشنامه ای حاوی 33 سؤال طراحی و پس از ارزیابی و تأیید آن, برای ارزیابی کارایی روش ارائه شده استفاده گردید. ضریب دشواری, ضریب تمیز و ضریب هماهنگی درونی سؤالات پرسشنامه, توسط روش پیش آزمون-پس آزمون ارزیابی و با کمک نرم افزار SPSS به تحلیل داده ها پرداخته شد. نتایج حاصله کارامدی روش پدیدارنگاری در تدریس مبحث واکنش های اکسایش-کاهش تأیید کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلخانی، معصومه، و خدارحم، محمدرضا. (1399). طراحی محتوای آموزشی نوین مبتنی بر شیوه پدیدارنگاری برای مبحث واکنش های اکسایش-کاهش. پژوهش در آموزش شیمی، 2(3 )، 5-18. SID. https://sid.ir/paper/389095/fa

    Vancouver: کپی

    قلخانی معصومه، خدارحم محمدرضا. طراحی محتوای آموزشی نوین مبتنی بر شیوه پدیدارنگاری برای مبحث واکنش های اکسایش-کاهش. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1399؛2(3 ):5-18. Available from: https://sid.ir/paper/389095/fa

    IEEE: کپی

    معصومه قلخانی، و محمدرضا خدارحم، “طراحی محتوای آموزشی نوین مبتنی بر شیوه پدیدارنگاری برای مبحث واکنش های اکسایش-کاهش،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 2، no. 3 ، pp. 5–18، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389095/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button