مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برداشت های مصرف کنندگان از نام تجاری بر واکنش آن ها (مورد پژوهشی مصرف کنندگان تلفن همراه در شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 52

چکیده

 ایکر (1991) معتقد است که ذهنیت ها و برداشت های مصرف کنندگان از نام تجاری مبنای تصمیم به خرید و اعتماد به نام تجاری را شکل می دهند. در این تحقیق, تاثیر برداشت های از نام تجاری (شامل: ضمانت نامه, هویت فردی, هویت اجتماعی, و منزلت) بر عکس العمل مصرف کنندگان (شامل: پذیرش تعمیم نام تجاری, توصیه به دیگران, و پرداخت بهای بیشتر) در مورد نام های تجاری مختلف تلفن همراه موجود در تهران مورد بررسی قرار گرفته است.در این تحقیق توصیفی که از نوع پیمایشی است, نظر 360 نفر استفاده کننده از تلفن همراه, که با روش تصادفی ساده انتخاب شدند, جمع آوری شده و به کمک نرم افزارهای SPSS و LISREL تحلیل گردیده است. برای تجزیه تحلیل داده ها از تکنیک های تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری استفاده شده است.یافته های تحقیق نشان می دهند که بین «ضمانت نامه» و «توصیه» مصرف کنندگان و همچنین بین «هویت فردی» مصرف کنندگان که از یک طرف, و «پرداخت بهای بیشتر» و «پذیرش تعمیم نام تجاری» از طرف دیگر, رابطه مثبت وجود دارد. یافته های تحقیق همچنین نشانگر آن است که بین «هویت اجتماعی» «مصرف کنندگان» و «پذیرش تعمیم نام تجاری» آنها رابطه منفی وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیرشاهی، میراحمد، و عباسیان، فرزانه. (1386). بررسی تاثیر برداشت های مصرف کنندگان از نام تجاری بر واکنش آن ها (مورد پژوهشی مصرف کنندگان تلفن همراه در شهر تهران). پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، 7(25 (ویژه مدیریت))، 29-52. SID. https://sid.ir/paper/389416/fa

    Vancouver: کپی

    امیرشاهی میراحمد، عباسیان فرزانه. بررسی تاثیر برداشت های مصرف کنندگان از نام تجاری بر واکنش آن ها (مورد پژوهشی مصرف کنندگان تلفن همراه در شهر تهران). پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی[Internet]. 1386؛7(25 (ویژه مدیریت)):29-52. Available from: https://sid.ir/paper/389416/fa

    IEEE: کپی

    میراحمد امیرشاهی، و فرزانه عباسیان، “بررسی تاثیر برداشت های مصرف کنندگان از نام تجاری بر واکنش آن ها (مورد پژوهشی مصرف کنندگان تلفن همراه در شهر تهران)،” پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، vol. 7، no. 25 (ویژه مدیریت)، pp. 29–52، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389416/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button