مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین محورهای خدمات هتلینگ بیمارستانی و مولفه های جذب گردشگران درمانی در بیمارستان های خصوصی منتخب تهران

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 105

چکیده

 مقدمه: گردشگری پزشکی یکی از زیر شاخه های مهم صنعت گردشگری است. یکی از عوامل تأثیرگذار بر انتخاب بیمارستان توسط گردشگر, نحوه ی ارائه ی خدمات هتلینگ بیمارستان ها است. روش: پژوهش به روش توصیفی, از نوع همبستگی, در سال 1398 در بیمارستان های خصوصی منتخب شهر تهران انجام شد. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به مؤلفه های هتلینگ از پرسشنامه ی محقق ساخته و برای بررسی رعایت مؤلفه های تأثیرگذار بر جذب گردشگر سلامت, از پرسشنامه ی شهرودی استفاده شد. نمونه ها شامل 78 نفر از کارکنان بخش بین الملل دو بیمارستان خصوصی شهر تهران بود. برای سنجش نرمالیتی از آزمون‫ های کولموگروف اسمیرنوف و از رگرسیون چند متغیره و ضریب همبستگی پیرسون جهت سنجش و تعیین رابطه بین متغیرها, توسط نرم افزار SPSS نسخه 21 استفاده شد. یافته ها: طبق این پژوهش ارتباط معنی داری میان شش محور هتلینگ بیمارستان ها با جذب گردشگر درمانی وجود دارد. محورهای «ساختمان و تأسیسات» (05/0p<) و (231/0=r), «تجهیزات و امکانات» (05/0p<) و (263/0=r), «خدمات رفاهی» (05/0p<) و (357/0=r), «خدمات نظافت و بهداشت» (05/0p<) و (234/0=r), «تغذیه» (01/0p<) و (393/0=r) و «امور اداری و گردش کار» (01/0p<) و (332/0=r), همبستگی مستقیم با جذب گردشگر درمانی دارند, اما محور «منابع انسانی» با جذب گردشگر درمانی, همبستگی ندارد. نتیجه گیری: برای جذب بیشتر گردشگر درمانی, توجه بیشتر مدیران بیمارستان ها و سیاست گذاران بخش سلامت به محورهای هتلینگ, مخصوصاً «تغذیه» و «امور اداری و گردش کار» که بیشترین رابطه را با جذب گردشگر درمانی داشته اند, ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button